سرپرست بیمه سلامت استان کرمانشاه، از افتتاح سامانه اینترنتی شرکای کاری (psc)، سه دفتر پیشخوان و ساختمان بیمه سلامت سرپل ذهاب در ایام دهه فجر خبر داد.
کد خبر: ۳۷۳۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷ 06 February 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،کیومرث مظفری روز دوشنبه به تشریح عملکرد بیمه سلامت در دولت تدبیر و امید و برنامه های دهه فجر بیمه سلامت استان کرمانشاه پرداخت.
وی در خصوص سامانه اینترنتی شرکای کاری (psc) گفت: در این سامانه به صورت اینترنتی کلیه خدمات موسسات درمانی به اداره بیمه سلامت به منظور حسابرسی ارسال می شود و هم اکنون در آزمایشگاه ها این فرآیند به طور کامل راه اندازی شده و در حال ثبت اطلاعات اولیه در داروخانه ها و رادیولوژی ها هستیم.
مظفری ادامه داد: همچنین در دهه فجر افتتاح سه دفتر پیشخوان در دولت آباد، الهیه و بخش بیستون را در دستور کار داریم و ساختمان اداره بیمه سلامت سرپل ذهاب نیز افتتاح خواهد شد.

**مقایسه خدمات بیمه سلامت در دولت تدبیر و امید با گذشته
سرپرست بیمه سلامت استان کرمانشاه در تشریح عملکرد این نهاد در دولت تدبیر و امید گفت: بیمه شدگان شهری قبل از دولت تدبیر و امید 320 هزار نفر بودند که اکنون به 560 هزار نفر رسیده اند ضمن اینکه بیمه شدگان روستایی وعشایری در استان به 610 هزار نفر افزایش داشته اند.
وی اضافه کرد: همچنین تعداد پزشکان خانواده روستایی قبل از دولت تدبیر و امید 145 نفر بوده اند که الان به 190 پزشک رسیده اند.
مظفری، تعداد مراجعات به مراکز درمانی در استان قبل از دولت تدبیر و امید را چهار میلیون و 450 مراجعه عنوان کرد که الان به 6 میلیون مراجعه رسیده است.
به گفته وی، هزینه هایی که بیمه سلامت قبل از دولت تدبیر و امید پرداخت کرده سالیانه هزار و 200 میلیارد ریال بوده که الان به سه هزار و 500 میلیارد ریال رسیده که این نشان دهنده توسعه خدمات بیمه ای در این دولت است.
مظفری، تعداد دفاتر پیشخوان که به بیمه شدگان خدمات می دهند را قبل از دولت تدبیر و امید 18 دفتر عنوان کرد که به گفته وی الان به 28 دفتر پیشخوان رسیده است.
سرپرست بیمه سلامت کرمانشاه در ادامه گفت: ما در دولت قبل واحدهای رسیدگی به اسناد فقط در مرکز استان بود که الان سه مرکز صحنه، جوانرود و اسلام آبادغرب نیز به آن اضافه شده ضمن اینکه ساختمان های بیمه سلامت استان در دولت قبل سه ساختمان بود اما الان بیمه سلامت استان صاحب 6 ساختمان است.
به گفته مظفری، در دولت قبل سالیانه 380 هزار فرآیند صدور دفترچه داشتیم که الان به 700 هزار مورد رسیده است.

**کارهای در دست اقدام بیمه سلامت استان
سرپرست بیمه سلامت استان کرمانشاه در باره برنامه های در دست اقدام نیز گفت: بیمه اتباع خارجی طرحی است که در سالجاری در بیمه سلامت و با همکاری استانداری شروع شده و همچنان ادامه دارد و نیز هزینه های درمانی افراد معتاد را به باور اینکه اعتیاد یک بیماری است را زیرپوشش بیمه سلامت برده ایم.
مظفری افزود: از دیگر برنامه های در دست اقدام رفع همپوشانی دفترچه های درمانی است لذا افرادی که چندین دفترچه درمانی دارند لازم است تا با اختیار خودشان خدمات بیمه ای یک ارگان را بپذیرند.
وی اضافه کرد: دغدغه اصلی ما پراکنده بودن بیمه های درمانی است که قانونگذار در برنامه پنجم توسعه بر تجمیع بیمه ها تاکید کرده که متاسفانه عملی نشد هرچند که خوشبختانه این موضوع در برنامه ششم توسعه نیز دوباره تاکید شده است.

**وضعیت کلی بیمه سلامت استان 
سرپرست بیمه سلامت کرمانشاه در خصوص وضعیت کلی بیمه سلامت استان گفت: در مجموع 560 هزار نفر از شهروندان استان زیرپوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد 360 هزار نفر بیمه رایگان می باشند، همچنین 610 هزار نفر از روستاییان و عشایر استان به صورت رایگان بیمه شده اند.
مظفری عنوان کرد: برای خدمات سرپایی و بستری به این تعداد بیمه شده در استان با هزار و 58 موسسه درمانی شامل: پزشک، داروخانه، رادیولوژی و بیمارستان قرارداد بسته ایم ضمن اینکه با هدف محرومیت زدایی بخشی از وظایف اداره بیمه سلامت را به 25 دفتر پیشخوان واگذار کرده ایم. 
وی افزود: حدود هزار و 750 بیمار خاص در استان زیرپوشش بیمه سلامت هستند و علاوه بر رایگان بودن دفترچه این افراد حدود 95 درصد هزینه های درمانی آنها نیز در تعهد بیمه سلامت است.
مظفری در پایان گفت: سالیانه حدود 6 میلیون صورتحساب درمان سرپایی در استان داریم یعنی هر نفر به طور میانگین پنج بار از خدمات درمان سرپایی بیمه سلامت استفاده می کند و نیز سالیانه 180 هزار صورتحساب بیمارستانی در بخش بستری داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار