مهندس رضا رحیمی در دیدار با هیئت سرمایه گذار خارجی:
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: پتانسیل ها، استعدادها و مزیت های سرمایه گذاری کرمانشاه در منطقه غرب کشور بی مانند است.
کد خبر: ۳۷۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲ 05 February 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛ مهندس رضا رحیمی در نشست مشترک با یک هیئت سرمایه گذار اتریشی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ اظهار داشت: استان کرمانشاه داری پتانسیل های بسیار گسترده ای در زمینه های مختلفی مانند پتروشیمی، صنایع تبدیلی، کشاورزی و دامپروری و گردشگری تاریخی و گردشگری سلامت است.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه برخورداری از فرودگاه بین المللی را یکی از مزیت های خوب کرمانشاه عنوان کرد و گفت: کرمانشاه همچنین در بهار امسال به شبکه ریلی کشور متصل می شود. این استان همچنین از آب فراوان و نیروی کار مناسب نیز برخودار است.

وی تصریح کرد: کرمانشاه همچنین به بازار کشور عراق و بازار داخلی ایران نیز دسترسی بسیار مناسبی دارد.

این مدیر ارشد اقتصادی استان افزود: استان کرمانشاه دارای دو منطقه ویژه اقتصادی در قصرشیرین و اسلام آباد است که از مزیت های ویژه ای برای سرمایه گذاری برخوردار است. در این میان قصرشیرین در حال تبدیل به منطقه آزاد تجاری است که امتیازات خاص خود را دارد.

**کرمانشاه یک مقصد مهم گردشگری در ایران

وی در بخش دیگری از سخنانش به پتانسیل ها و استعدادهای عظیم گردشگری استان اشاره کرد و گفت: کرمانشاه دارای یک مجموعه آثار بسیار ممتاز در دوران های مختلف تاریخی است که در میان این مجموعه، آثار باشکوهی از 7 هزار سال پیش تا سده های اخیر به چشم می خورند.

مهندس رضا رحیمی تصریح کرد: کرمانشاه در زمینه گردشگری سلامت و گردشگری تاریخی دارای پتانسیل های بسیار زیادی است و به دنبال توسعه این بخش ها با کمک سرمایه گذاران توانمند خارجی و داخلی است.

این مدیر ارشد اقتصادی اظهار داشت: کرمانشاه باتوجه به برخورداری از این پتانسیل ها توانسته طی این سال ها به یکی از مقصدهای مهم گردشگری در ایران تبدیل شود و هر ساله گردشگران خارجی و داخلی بسیاری به کرمانشاه می آیند.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری همجواری با کشور عراق را یکی از مزیت های گردشگری کرمانشاه برشمرد و گفت: کرمانشاه هر ساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران اقلیم کردستان و بخش عربی کشور عراق است که تعداد زیادی از آن ها گردشگر حوزه سلامت هستند.

 وی برخورداری از متخصصین مجرب و پزشکان ماهر را از دیگر مزیت های کرمانشاه عنوان کرد و گفت: کرمانشاه دارای پزشکانی مجرب است که در سطح کشور و استان های غربی شناخته شده هستند و از بهترین ها محسوب می شوند. همچنین کرمانشاه دارای بیمارستان های مجهز و امکانات پزشکی پیشرفته ای است. 

**صنایع تبدیلی عرصه ای گسترده برای سرمایه گذاری

مهندس رضا رحیمی صنایع تبدیلی را از جمله حوزه هایی دانست که سرمایه گذاری در آن ها دارای توجیح بالای اقتصادی است و ادامه داد: استان از معادن قیر طبیعی مناسبی برخودار است و از این ماده معدنی مهم می توان 160 نوع محصول را فرآوری کرد که از جمله فرآورده های پرفروش  آن می توان به جوهر پرینتر و گل حفاری مورد استفاده از چه های نفت اشاره کرد که دارای ارزش افزوده بسیاری هستند.

معاون استاندار کرمانشاه حوزه فرآوری محصولات کشاورزی را از دیگر حوزه های مستعد برای سرمایه گذاری دانست و گفت: کرمانشاه از یک اقلیم آب و هوایی و همچنین آفتاب بسیار مناسب و مطلوب برخودار است و مجموعه این شرایط یک طعم و عطر و بوی خاصی به محصولات کشاورزی کرمانشاه بخشیده است.

وی افزود: هم اکنون استان در زمینه فرآوری گوجه فرنگی و زیتون دارای پتانسیال های خوبی است که کارآفرینان می توانند در آن حوزه ها به سرمایه گذاری بپردازند.

این مدیر ارشد اقتصادی استان در بخش دیگری از سخنانش به معادن  ممتاز سنگ در استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون سنگ مرمریت هرسین در کیفیتی بالا به کشورهای اروپایی صادر می شود که  می توان با سرمایه گذاری در این حوزه به فرآوری این محصولات در کرمانشاه پرداخت.

معاون استاندار حوزه پتروشیمی را یکی دیگر از حوزه های مستعد برای سرمایه گذاری معرفی کرد و گفت: کرمانشاه هم اکنون سومین قطب پتروشیمی ایران محسوب می شود که نیازمند توسعه با مشارکت بخش خصوصی است و همجنین صنایع پایین دستی این مجموعه ها بستر مناسبی برای سرمایه گذاری های جدید محسوب می شوند.

** نقش مثبت اتریشی ها در انتقال تکنولوژی به کرمانشاه  

وی در ادامه سخنانش به نقش مثبت اتریشی ها در روند انتقال تکنولوژی به کرمانشاه اشاره کرد و گفت: اتریش دارای یکی از تکنولوژی های برتر اروپایی است و طی این سال ها  چندین کارخانه در زمینه هایی مانند فرش ماشینی و تولید اسید سیتریک با استفاده از تکنولو‌ژی و ماشین آلات اتریشی راه اندازی شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار