رییس بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه، از پایان عملیات نصب و راه اندازی دستگاه جدید رادیوتراپی این بیمارستان خبر داد و گفت: این دستگاه هفته آینده و همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز به کار می کند.
کد خبر: ۳۶۵۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ 23 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،دکترعلی سروش روز دوشنبه هزینه خریداری این دستگاه را بیش از 100 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: اعتبار مربوطه توسط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تامین شد.
او در مورد مشخصات فنی این دستگاه نیز گفت: این دستگاه رادیوتراپی ورژن سال 2015 و ساخت یکی از برندهای معتبر کشور انگلستان است که جزو برندهای برتر دنیا در زمینه تجهیزات پزشکی محسوب می شود و مجهز به فن آوری روز دنیا است.
او در مورد دیگر دستگاه رادیوتراپی بیمارستان امام رضا (ع) نیز افزود: قصد داریم این دستگاه را هم به روز کنیم و از آن استفاده نماییم.
سروش، حجم مراجعات به بخش رادیوتراپی بیمارستان را بالا دانست و گفت برای ارایه خدمات به موقع و مطلوب به مردم نیاز به سه دستگاه در بخش رادیوتراپی داریم.
دستگاه رادیوتراپی یا پرتودرمانی دستگاهی است که به منظور درمان برخی از سرطان ها به کار می رود. رادیوتراپی یا رادیاسیون انکولوژی استفاده از پرتوهای یونیزان به عنوان عاملی برای درمان سرطان و کنترل یا کشتن سلول های بدخیم است. 
رادیوتراپی می تواند بعضی از سرطان هایی که محدود به قسمتی از بدن هستند را درمان و معالجه کند، همچنین رادیوتراپی می تواند به عنوان قسمتی از معالجه باشد و از عود تومور بعد از جراحی برداشت تومور بدخیم (برای مثال، مراحل اولیه سرطان پستان) جلوگیری کند. 
پرتودرمانی اثر شیمی درمانی را افزایش می دهد و در تومورهای حساس، قبل، بعد و همزمان با شیمی درمانی استفاده می شود.
بیمارستان 714 تختخوابی امام رضا (ع) کرمانشاه در 11 طبقه سال 84 آغاز به کار کرده و یکی از مراکز تخصصی و فوق تخصصی مجهز منطقه غرب کشور محسوب می شود، بخش رادیوتراپی این بیمارستان هم با یک دستگاه در سال 87 راه اندازی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار