املاح آب شرب شهر کرمانشاه و سختی آب شهر در حد استاندارد است.
کد خبر: ۳۶۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ 23 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ؛ مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: املاح آب شرب شهر کرمانشاه و سختی آب شهر در حد استاندارد است.

اسدالله صادقی گفت: گاهی مردم مطرح می‌کنند کهاملاح آب آنها زیاد است، بوی املاح را از آب استشمام می‌کنند و رسوب املاح را در ظروف و سماور می‌بینند.

وی از کنترل کامل میزان املاح و سختی آب شهر کرمانشاه خبر داد و افزود: بر اساس کنترل مستمری که صورت می‌گیرد این میزان در حد استاندارد است.

به گفته این مسئول، میزانی از املاح و سختی آب برای آب شرب نیاز است، زیرا آب خالص و بدون هیچ املاحی برای انسان قابل نوشیدن نیست.

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه عمده املاحی که در آب شرب وجود دارد کلسیم است، یادآوری کرد: حتی به گفته متخصصین سختی آب به میزان استاندارد، برای بدن افراد و بیماری‌های قلبی و عروقی مفید است.

صادقی تاکید کرد: گاهی در زمان خروج آب از لولهمیزان رسوبات ممکن است زیاد باشد که ناشی از جدار لوله‌ها و خطوط است و ربطی به آبی که وارد لوله‌ها می‌شود، ندارد.

وی معتقد است، برای اینکه این رسوبات جدا شود لازم است چند دقیقه آب را برای ته نشین شدن بدون حرکت بگذاریم.

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه استفاده از سیستم‌های تصفیه خانگی را به این دلیل که پس از مدتی به یک فیلتر که منبع آلودگی و رسوبات است تبدیل می‌شود، نامناسب خواند و بهترین شیوه را همان ته نشین کردن دانست.

به گفته این مسئول، موضوع دیگری که ذهن مردم رادرگیر کرده رنگ شیری آب هنگام خروج از لوله است که گاهی به اشتباه از آن به عنوان "کلر" یاد می‌شود.

صادقی رنگ شیری آب را ناشی از حباب‌های ریز اکسیژن دانست که به تدریج از آب خارج می‌شود و خاطرنشان کرد: مصرف این آب به هیچ عنوان مضر نیست و حتی به دلیل اکسیژن محلول بالایی که دارد، برای بدن مفید است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار