داود ناصری امید مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در سیزدهمین جلسه شورای مهارت که با حضور رحیمی معاون هماهنگی اقتصادی و منابع استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی استان در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد با اشاره به برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای در "طرح توانمندسازی روستاییان" گفت : توانمندسازی نیروی انسانی ماهر بومی، لازمه توسعه مناطق روستایی و تقویت وضعیت رفاه اجتماعی محسوب می گردد .
کد خبر: ۳۶۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ 23 January 2017
به گزارش تابناک،ناصری امید افزود : به اینکه افزایش توان مهارتی روستاییان می تواند بخش زیادی از معضل بیکاری استان را مرتفع کند .

داود ناصری امید با ارائه عملکرد آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه و دیگر دستگاه های فعال در این عرصه گفت :خوشبختانه بر اساس مصوبات شورای مهارت، همدلی و هماهنگی خوبی بین دستگاه های اجرایی فعال در عرصه مهارت آموزی صورت گرفته و تا کنون نزدیک به 10 میلیون نفرساعت در قالب 50 هزار نفر دوره آموزشهای فنی و حرفه ای در طول سالجاری ارائه شده است .

داود ناصری امید با اشاره به ارائه 600 هزار نفرساعت عملکرد آموزش روستایی در سالجاری افزود : امروزه در اکثر روستاهای استان دارای کارگاه آموزشی هستیم و نیازسنجی جهت افزایش رشته های مورد نیاز مناطق، از اولویت های این اداره کل است .

ناصری امید افزود : به برکت جلسات شورای مهارت استان، هم اکنون تعامل بسیار مناسبی بین دستگاه های اجرایی استان حاصل شده و نتیجه آن کاملا مشهود است و خوشبختانه نقاط ضعف استان در زمینه اشتغال و بیکاری مشخص شده و با همت مسئولین می توان در آینده شاهد این باشیم که تمامی افراد جویای کار دارای مهارت باشند که این امر باعث می شود که برای ورود به بازار کار در هر جایی دچار مشکل نباشند .

وی افزود : طبق مصوبه جلسه قبل شورای مهارت، نشستی با حضور رؤسای دانشگاه های استان برگزار شد که خوشبختانه دارای نتایج مثبتی بود از جمله استفاده بهینه از ظرفیت های موجود گردید .

داود ناصری امید در ادامه با بیان این مطلب که یکی دیگر از فعالیت های این اداره کل ارائه آموزش های مهارتی به سربازان در پادگان هامی باشد گفت : در بیشتر پادگان های استان دارای کارگاه آموزشی با مربیان مجرب هستیم که در این زمینه هم جوانان در هنگام گذراندن خدمت مقدس سربازی، می توانند مهارت عملی خود را افزایش دهند تا در پایان خدمت مقدس بتوانند در بازار کار مشغول شوند .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه از افتتاح چندین کارگاه آموزشی در زندان مرکزی کرمانشاه خبر داد و گفت : عملکرد این اداره کل در این بخش در سالجاری نزدیک به 400 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به زندانیان بوده است که از این نظر در کشور دارای رتبه برتر هستیم .

داودناصری امید گفت : بر اساس سیاستهای دولت و سازمان متبوع، تقویت بخش خصوصی از اولویت های این اداره کل است که در همین راستا نزدیک به 100 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند که انتظار می رود  در روند ارائه تسهیلات از سوی بانک عامل توجه ویژه ای صورت گیرد .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه ضمن تقدیر از کمیته امداد امام خمینی(ره)، آموزش و پرورش، صنعت معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی استان افزود : در اکثر روستاهای تابعه دوره های آموزش فرش با مساعدت دستگاه های اجرایی یاد شده برگزار شد و آزمون سنجش و ارزشیابی هم برگزار گردید .

وی گفت : این اداره کل آمادگی کامل دارد چنانچه از طرف دفتر امور روستایی استان پیشنهادی جهت ارائه آموزش های مهارتی در روستاهای دیگر استان ارائه شود با استفاده از امکانات و پتانسیل موجود، این مهم را به نتیجه برساند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار