معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه بر لزوم توانمند سازی افراد در راستای رفع معضل بیکاری تاکید کرد.
کد خبر: ۳۶۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵ 23 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ؛رضا رحیمی گفت : باید از ظرفیت های مهارتی که در اختیار استان است در راستای توانمند سازی افراد استفاده شود .

وی گفت : تنها در صورتی که نیازهای استان شناسایی شوند و چشم انداز آموزش ها بر اساس نیازها باشد، می‌توان از آموزش های مهارتی در جهت رفع معضل اشتغال در استان استفاده کرد.

رحیمی با ابراز تاسف از اینکه در حوزه آموزش های مهارتی خوب کار نشده است، افزود: برای ارائه آموزش های مهارتی هزینه نمی‌کنیم و در اولویت های آخربودجه ای اگر پولی بماند در این بخش هزینه می کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت پرورش کارآفرینان جدید، گفت: آمار فارغ التحصیلان دانشگاهی بالا و آمار کارآفرینان اندک است و همه اینها یعنی در حوزه آموزش و مهارت آموزی خوب کار نشده است.

وی ادامه داد: سیستم آموزشی حفظ محور افراد را برای حضور موفق و اثرگذار در جامعه تربیت نکرده است و آمار بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی که مهارت لازم برای کار کسب نکرده اند، گواه این مدعا است.

رحیمی با تاکید بر لزوم سمت و سو دادن آموزش های مهارتی به سمت روستاها، تصریح کرد: باید مهارت آموزی را در روستاها ترویج کرد و از این طریق اشتغال را به روستاها برده و از مهاجرت بی رویه روستائیان به شهر جلوگیری کرد.

رحیمی ادامه داد: ارائه آموزش های مهارتی بین روستائیان در دو حوزه کشاورزی و صنایع دستی اهمیت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار