رئیس اداره پایش محیط زیست استان کرمانشاه
رئیس اداره نظارت و پایش سازمان محیط زیست کرمانشاه گفت: اکنون ۹ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در استان کرمانشاه فعال است و این ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا ۱۰ سال سابقه فعالیت دارند.
کد خبر: ۳۶۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸ 23 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،ثریا قربانی با بیان اینکه چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شهر کرمانشاه مستقر است، اظهار داشت: این ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا 10 سال سابقه فعالیت دارند.

رئیس اداره نظارت و پایش سازمان محیط زیست کرمانشاه با اشاره به اینکه دو نمایشگر سنجش کیفیت هوا در داخل شهر نصب شده است، گفت: این دو نمایشگر معیوب و دارای نقص فنی هستند.

قربانی با بیان اینکه بودجه نگهداری و تجهیز ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا کافی نیست، عنوان کرد: این تعداد ایستگاه برای استان کافی است ولی بودجه نگهداری از این ایستگاه‌ها کافی نیست.

وی با اشاره به سنجش کیفیت و وضعیت هوای استان کرمانشاه در این پایگاه‌ها گفت: از ابتدای سال تاکنون هوای استان 37 روز در حالت هشدار و دو روز در حالت بحرانی قرار داشته است.

رئیس اداره پایش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال 94 نیز هوای استان کرمانشاه 36 روز خارج از استاندارد بود، بیان کرد: با توجه به این شرایط شهروندان کرمانشاهی تاکنون 37 روز در وضعیت هوایی هشدار و دو روز هم در وضعیت بحران نفس کشیدند.

قربانی اظهار کرد: شاخص کیفی هوا(AQI) یا شاخص آلودگی هوا(PSI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار