رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه گفت: ۱۴۰۴ دانش‌آموز استثنایی در مدارس استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند.
کد خبر: ۳۶۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸ 23 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،حسین محمدی با بیان اینکه اکنون در استان 14044 دانش‌آموز استثنایی مشغول به تحصیل وجود دارند، اظهار داشت: از این تعداد 984 نفر کم‌توان ذهنی، 118 نفر چند معلولیتی، 15 نفر معلول جسمی حرکتی، 54 نفر اوتیسم، 204 نفر ناشنوا و 29 نفر نابینا هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه از وجود 220 کلاس درس برای آموزش معلولان خبر داد و گفت: 46 مدرسه استثنایی و 6 کلاس در مدارس عادی به امر آموزش دانش‌آموزان می‌پردازد.

محمدی با بیان اینکه مربیان این مدارس در رشته‌های روانشناسی کودکان استثنایی تحصیل کرده‌اند، عنوان کرد: اکنون 500 مربی اقدام به آموزش این دانش‌آموزان می‌کنند.

وی با اشاره به کمک هزینه پرداخت شهریه سرویس این دانش‌آموزان، گفت: سازمان نوسازی مدارس در نوسازی و تکمیل تجهیزات مدارس استثنایی کمک فراوانی به این سازمان کرده‌اند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه از کمک 570 میلیون ریالی سازمان نوسازی مدارس به آموزش ‌و پرورش استثنایی خبر داد و افزود: 555 میلیون و 250 هزار ریال در قالب طرح خدمات حمایتی به 37 دانش‌آموز پرداخت شده است.

محمدی با بیان اینکه یکی از دانش‌آموزان روشندل کرمانشاهی قهرمان شطرنج کشور است، اظهار کرد: در زمان برپایی نمایشگاههای استانی از جمله نمایشگاه پارک شاهد یک غرفه به نمایش توانمندیهای دانش‌آموزان استثنایی اختصاص می‌یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار