رئیس اداره حفاظت از محیط زیست گیلانغرب خبر داد:
کرمانشاه- رئیس اداره حفاظت از محیط زیست گیلانغرب، از دستگیری ۳ شکارچی متخلف در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع زله زرد این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۶۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ 22 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر، فریبرز بساطی از دستگیری ۳ شکارچی متخلف در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع زله زرد شهرستان گیلانغرب خبر داد.

وی افزود: جمعه شب یگان حفاظت از محیط زیست گیلانغرب در جریان گشت و کنترل در منطقه تیراندازی و شکار ممنوع زله زرد موفق به دستگیری سه شکارچی متخلف که اقدام به شکار یک راس قوچ وحشی کرده بودند، شدند.

بساطی اظهار کرد: ماموران پس از دستگیری شکارچیان و کشف لاشه یک راس قوچ وحشی، خودروی نیسان آنان را نیز توقیف کردند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست گیلانغرب، با بیان اینکه متخلفان با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شهرستان شدند، بیان کرد: براساس مواد ۱۰ و ۱۱ قانون شکار و صید، بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست از شکارچیان متخلف خسارت دریافت خواهد شد.

منطقه زله زرد با ۴۰ هزار هکتار مساحت یکی از مناطق مهم زیستگاهی گونه های نادر گیاهی و جانوری در استان کرمانشاه و کشور به شمار می رود که از سال ۱۳۷۳ تحت حفاظت است.

از جانوران موجود در این منطقه می توان به کل و بز وحشی، قوچ و میش، آهو، گرگ، روباه، خرگوش، تشی و بزمجه اشاره کرد.

همچنین از گونه های پرندگان کبک، تیهو، سار و فاخته نیز در این زیستگاه با پوشش گیاهی بلوط، پلک، تنگرس، آلبالو وحشی و گیاهان مرتعی زندگی می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار