مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه مرغ‌های سبز، مرغ‌های با کیفیت‌تری در مقایسه با مرغ‌های معمولی هستند، گفت: در تولید مرغ‌های سبز از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده نمی‌شود.
کد خبر: ۳۶۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ 22 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،شهرام قنبری اظهار کرد: مصرف مرغی که در فرآیند تولید آن از هیچ آنتی‌بیوتیکی استفاده نمی شود به ارتقای سلامت افراد کمک می‌کند.

قنبری افزود: در صورت استفاده از آنتی‌بیوتیک در مرغداری‌ها، این آنتی‌بیوتیک‌ها وارد بافت مرغ شده و در پی مصرف آن وارد بدن انسان می‌شود و همین امر بدن افراد را مقابل میکروب‌ها و باکتری‌ها مقاوم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در پی استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها در واحدهای تولیدی رعایت دوره"کارنس" ضروری است، افزود: منظور از رعایت دوره کارنس  این است که باید تا هنگامی که زمان دفع آن دارو و یا آنتی‌بیوتیک است، از کشتار آن جلوگیری شود.

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه مرغ‌هایی که در فرآیند تولید هیچ آنتی‌بیوتیکی دریافت نمی‌کنند 38 روزه به بازار عرضه می‌شوند، ادامه داد: این نوع از مرغ‌ها به دلیل سن کشتار پایین‌تر و عدم دریافت آنتی‌بیوتیک‌ها کیفیت لاشه بهتری دارند و لذا گوشت آنها لذیذتر است.


قنبری اظهار کرد: مرغداری‌ها به دلایل مختلفی مثل پیشگیری از بیماری، مبارزه با بیماریها و گاه حتی به دلیل نقش آنتی‌بیوتیک‌ها به عنوان پیش ساز رشد از این نوع داروها استفاده می‌کنند، اما در واحدهای تولید مرغ سبز از استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها در تولید جلوگیری شده و با فراهم آوردن شرایط فیزیکی و محیطی مناسب، مرغ بدون آنتی‌بیوتیک تولید می‌کنند.
 
قنبری با بیان اینکه در حال حاضر  10 واحد مرغداری استان کرمانشاه مرغ سبز تولید می‌کنند، ادامه داد: این واحدها ظرفیت تولید 170 هزار قطعه در هر دوره را دارند.

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تعداد کل واحدهای مرغداری استان را 654 واحد اعلام کرد و افزود: این واحدها با ظرفیت تولید هشت میلیون و 500 هزار قطعه در هر دوره فعالیت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار