رییس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت: مردم مراقب تماس های تلفنی مشکوک کلاهبرداران باشند و هرگز رمز عابر بانک خود را در اختیار افراد ناشناس نگذارند.
کد خبر: ۳۶۵۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹ 22 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،سرهنگ علی کریمی روز یکشنبه با اشاره به روش های جدید کلاهبرداری با استفاده از کارت های بانکی افزود: سارقان و کلاهبرداران اینترنتی همواره در پی روش های جدید برای شناسایی قربانیان خود و کلاهبرداری از آنها هستند. 
وی اظهارداشت: کلاهبرداران از طریق تماس تلفنی با افراد، خود را تحت عنوان یکی از اعضای شبکه های تلویزیونی یا رادیویی معرفی کرده و پس از گفت و گویی کوتاه با قربانی در خصوص میزان رضایت وی از اپراتور تلفن همراهش، وی را برنده وجه نقد یا کمک هزینه سفرهای زیارتی می خوانند.
وی اضافه کرد: کلاهبرداران قربانی می خواهند تا با در دست داشتن 2 کارت عابر بانک به اولین دستگاه خودپرداز مراجعه کند و برای دریافت وجه نقدی که به عنوان جایزه به وی وعده داده اند، مراحل را طبق گفته های آنان انجام دهد، غافل از اینکه در زمان وارد کردن رمز عابر بانک و تغییر رمز بنا بر خواسته آنان، تمام حساب قربانی برداشت می شود.
رییس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت: در روش دیگر افراد کهنسال را به عنوان قربانی انتخاب می کنند و با بهانه های متعدد از جمله دریافت سهام عدالت یا موارد دیگر از حساب آنان خریدهای خود را انجام می دهند و حساب آن ها را خالی می کنند.
سرهنگ کریمی افزود: نیاز است مردم از پاسخ دادن به تماس های مشکوک خودداری کنند و هرگز رمز کارت های بانکی خود را به دیگران و حتی فروشندگانی که از آن ها خرید می کنند، اعلام نکنند.
وی از مردم خواست کرد در صورت چنین تماس ها یا دریافت پیامک هایی، بلافاصله موضوع را با پلیس فتا در جریان بگذارند تا از وقوع چنین سرقت هایی جلوگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار