رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه
رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: امروز با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران و استاندار کرمانشاه جلسه‌ای به منظور احقاق حقوق سرمایه‌گذاران پرونده گلیم و گبه کرمانشاه و نحوه فروش فرشها برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۶۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 22 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،محمدرضا عدالتخواه اظهار داشت: تاکنون کار ثبت اشخاصی که  وجوهاتی به فرد مورد نظر پرداخت کرده‌اند انجام شده و به قدری حجم کار زیاد  و به هم ریخته بوده که ثبت و ضبط آنها بیش از 80 روز طول کشیده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه مرحله بعدی پرونده تعیین میزان دریافتی و پرداختی توسط فرد مورد نظر است، عنوان کرد: مشکل اصلی در این پرونده این است که اموالی که از این فرد توقیف شده اموال عادی نیست و وجه نقد توقیف شده از وی در مجموع چهار میلیارد تومان، شامل سه میلیارد تومان پول ملی و مبلغی دلار و ارزهای دیگر است در حالی که بیش از 200 میلیارد تومان بدهی وجود دارد.

عدالتخواه با اشاره به اینکه اقدامات کارشناسی برای به دست آوردن ارقام به صورت صحیح در حال انجام است، گفت: مشکل اصلی اسبهای خریداری شده با قیمتهای مختلف و فرشهایی است که نه تنها تولیدی خود فرد نبوده بلکه گاهی در نمایشگاههای فرش به طور مثال به صورت یکجا 14 میلیارد تومان خریداری و در اصل سبب تزلزل در بازار فرش ایران شده است.

وی با بیان اینکه فرشهای داخل کشور اکنون جمع‌آوری شده است، افزود: مقداری از فرشها که در خارج از کشور گفته شد خود او تولید و صادر کرده محصولات خود او نبوده بلکه فرشهای گران قیمتی بوده که خریداری کرده و اکنون آنها در کشورهای دیگر دپو شده و تنها پول اجاره آنها را پرداخت کرده و موفق به فروش نشده است.

عدالتخواه با اشاره به اینکه مقداری از اموال در سطح کشورهای دیگر پخش شده است، عنوان کرد: مقداری از اموال که در داخل کشور است با تمام وجود برای تبدیل به وجه نقد تلاش می‌شود و امروز نیز جلسه‌ای با مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران جهت احقاق حقوق سرمایه‌‌گذاران مکتب فرش کرمانشاه برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: چنانچه مردم و سپرده‌گذارها نیز بتوانند در این زمینه کمک کنند و راهی برای فروش آنها دارند زودتر اقدام کنند تا این مقدار از اموال در دسترس به وجه نقد تبدیل شود و زودتر براساس تناسب تعیین شده بین مردم توزیع شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار