نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب منطقه آزاد تجاری نه تنها باعث رونق و پیشرفت مناطق مرزی قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب می شود، بلکه مشکل بیکاری و اشتغال استان کرمانشاه را رفع می می کند.
کد خبر: ۳۶۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 21 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، فرهاد تجری روز شنبه در جمع مردم و مسوولان قصرشیرین در سرسرای غدیر این شهر، با تسلیت شهادت جمعی از آتش نشانان در حادثه آتش سوزی پلاسکو به خانواده های قربانیان و همچنین ملت بزرگ ایران اسلامی، ابراز امیدواری کرد ظرف یک ماه آینده منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در هیات دولت به تصویب برسد.
وی اضافه کرد که با تصویب طرح منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در هیات دولت، موقعیت مرزی این شهرستان و 2 مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی می تواند آینده خوبی را برای مرزنشینان این منطقه و همچنین رونق وضعیت معیشتی آن ها ایجاد کند.
وی با تقدیر از تلاش های نمایندگان قبلی مردم در مجلس شوری اسلامی، گفت: وسعت خرابی های پس از جنگ و عقب ماندگی های منطقه به صورتی است که باید تمام تلاش ها معطوف به بازگشت رونق اقتصادی به مناطق مرزی شود.
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با بیان این که هنوز با گذشت سال ها از پایان جنگ تحمیلی، شاهد روستاهای خالی از سکنه هستیم، ادامه داد: اجازه ساخت و ساز در روستاهای مرزی اخذ شده و امید است با تصویب طرح منطقه آزاد تجاری و همچنین بازگشت مردم و بازسازی روستاهای خالی از سکنه، شاهد پیشرفت منطقه باشیم.
تجری بیان کرد: تصویب و عملیاتی شدن منطقه آزاد تجاری قصرشیرین حق مسلم مردم این منطقه است که در صورت تحقق این مهم علاوه بر اشتغالزایی پایدار، شاهد رونق اقتصادی نیز خواهیم بود.
وی با اشاره به اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی در قصرشیرین گفت: آثار این طرح در دست اقدام در 10 تا 15 سال آینده نمایان می شود.
وی همچنین از سرگیری دوباره فعالیت کوله بری را فرصتی برای استفاده مرزنشینان از نعمت مرز و رونق وضعیت معیشتی آنان و همچنین ایجاد اشتغال عنوان کرد و با بیان این که این مهم با تلاش مسوولان محقق شد ، بیان کرد: پیگیر بازگشایی مرز رسمی خسروی برای تردد زائران نیز هستیم.
وی در ادامه از تلاش ها و پیگیری ها برای احقاق حق رزمندگان و جانبازان و همچنین سامان دهی وضعیت منطقه خبر داد 
این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به موقعیت قصرشیرین گفت: این شهرستان نماد شهیدان و قدمگاه عزیزانی است که برای حفظ این کیان اسلامی از تمام هستی خود گذشتند و آزادی و امنیت را برای ما به ارمغان آوردند.
تجری افزود: با وجود ناامنی های داخل عراق، شاهد آرامش و امنیت در کشورمان هستیم و تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به مردم به ویژه مردم مناطق مرزی به کار می بندیم.
شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و دارای 2 مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است.
روزانه 800 تا یک هزار و 200 دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و همچنین 500 دستگاه کامیون نیز از طریق مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی عراق (بخش مرکزی) تردد می کنند.
همچنین روزانه به طور میانگین 600 دستگاه تانکر سوخت رسان عراقی و ایرانی از مبدا اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان به مقصد بنادر جنوبی کشورمان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار