کارشناس بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت:به طور متوسط سالانه حدود هفت میلیون نفر در سطح دنیا در اثر بیماری های منتسب به آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند .
کد خبر: ۳۶۳۴۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ 19 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،ذائبی افزود:عدم توجه به هوایی که استنشاق می کنیم و آلوده نمودن آن تأثیر نامناسب خود را به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر ما انسان ها خواهد گذاشت. 

وی گفت: آلودگی هوا به دو صوت اتفاق می افتد یکی به صورت طبیعی و ناشی از حوادث طبیعی مثل فوران آتش فشان ها و یا انسان ساز مثل دود ناشی از کارخانه ها، گرم کردن منازل و وسایل نقلیه. بخش انسان ساز آلودگی هوا به مراتب خطرناک تر از نوع اول بوده و تأثیرات شدیدتری بر محیط و سلامت  موجودات زنده و انسان خواهد گذاشت و به وضوح آثار آن را در شهرهای بزرگ می بینیم. هر نوع آلایه ای که به هوا وارد شود حتی اگر مقدار آن جزیی باشد تاثیر خود را بر کره زمین خواهد گذاشت .

آلودگی هایی که انسان وارد جو نموده باعث شده  لایه ازن که نقش حفاظت از کره زمین را بر عهده دارد دچار تخریب شده و گرمایش جهانی وبه دنبال آن  تغییرات آب و هوایی  را می بینیم و در نهایت اثر آن بر انسان ها با افزایش بیماری های خطرناک ، سرطان ها و مرگ نمایان می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار