محمد جواد قباد پور در گفتگو با تابناک خبر داد :
مسئول کمیته اطلاع رسانی اولین جشنواره بین المللی اقوام گفت:با توجه به گستردگی فضای مجازی و دسترسی عموم مردم به این فضا و حضور در شبکه‌های اجتماعی، برای تبلیغات جشنواره عمدتا بر فضای مجازی متمرکز شده‌ایم.
کد خبر: ۳۶۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ 19 January 2017
محمد جواد قباد پور در گفتگو با تابناک افزود :کرمانشاه آماده پذیرایی از اقوام ایرانی است و جشنواره بین‌المللی اقوام درحقیقت اولین تجربه برگزاری یک جشنواره بین‌المللی فرهنگی در استان است و تمام تلاش ما این خواهد بود تا در این اولین تجریه که قطعا در ذهن مردم ماندگار هم خواهد شد کار خوبی را به نمایش بگذاریم.


وی خاطر نشان کرد:رکن اصلی در برگزاری موفق هر جشنواره تبلیغات است که با توجه به تجربه‌ای که از جشنواره‌های گذشته در بحث مخاطب شناسی به دست آوردیم بخش اعظم مخاطبین فرهنگی و هنری در فضای مجازی حضور فعال دارند و بنابراین تبلیغات در فضای مجازی قطعا از تبلیغات محیطی در جذب مخاطب تاثیرگذارتر خواهد بود.


قباد پورابرازکرد: علاوه بر این، تبلیغات فضای مجازی به نسبت تبلیغات محیطی هزینه کمتری داشته و صرفه جویی بسیاری در منابع صورت خواهد گرفت و بر همین اساس از سه ماه قبل پیش‌خبرها و تبلیغات جشنواره درفضای مجازی شروع شد و در کنار آن تیزرهای تبلیبغاتی نیز برای پخش در شبکه استانی زاگرس تهیه شد که برای مخاطبین صدا و سیما نمایش داده خواهد شد.


مسئول کمیته اطلاع‌رسانی اولین جشنواره بین‌المللی اقوام، اظهار داشت: در کنار این نوع تبلیغات، تبلیغات محیطی نیز شامل نصب بنر و پلاکار و ... در سطح شهر کرمانشاه با صرفه جویی مطلوب انجام شده است و مکاتبه با آموزش و پرورش برای بازدید دانش آموزان از برنامه‌های این جشنواره داشته ایم و هدف این جشنواره احیای آیین‌ها و سنت‌های فراموش شده اقوام ایرانی است و قطعا دانش آموزان می‌توانند بهترین مخاطبان این جشنواره در راستای حفظ آداب و رسوم اقوام ایرانی باشند.

ایشان تاکید کرد: این جشنواره با زنده کردن فرهنگ گذشته ایرانی می‌تواند گامی هرچندکوچک در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی موجود و در راستای مقابله با بحران فرهنگی که امروز شاهد آن هستیم برداردوبا توجه به تنوع قومی و مذهبی در کرمانشاه،این تنوع بسیار موجب شده تا کرمانشاه را به لحاظ فرهنگی به ایران کوچک تعبیر کنند و این استان با آرامش و صلحی که در کنار این همه تنوع در آن برقرار است می‌تواند به عنوان الگوی وحدتی در تمام کشور معرفی شود.

وی تصریح کرد: کرمانشاه در کنار اینکه قطب غرب کشور است، ظرفیت و پتانسیل‌های بسیاری در همه زمینه‌ها و به ویژه زمینه‌های فرهنگی و دارد و باید این زمینه‌ها احصا شده و برای هر یک در جهت معرفی بیشتر جشنواره‌ای درخور تدارک دیده شود.

قبادپور عدم وجود جشنواره های بین‌المللی را در استان یک خلا دانست و افزود: این خلا بزرگی است که درکرمانشاه با این همه پتانسیل هنوز یک جشنواره بین المللی نداریم و امیدوارم جشنواره بین‌المللی اقوام که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری موسسه فرهنگی و هنری "شکوه انقلاب"  برگزار میشود بتواند شروعی در این زمینه باشد و از این پس شاهد برگزاری جشنواره های بین‌المللی و استمرار آنها در زمینه‌های مختلف در استان باشیم.

اولین جشنواره بین المللی اقوام 30 دی تا سوم بهمن ماه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تالار انتظار کرمانشاه برگزار می شود.

مجری برگزاری این جشنواره موسسه فرهنگی و هنری "شکوه انقلاب" است و بازدید از تمامی بخش های این جشنواره برای عموم و  علاقمندان بصورت رایگان خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار