مهندس رضا رحیمی:
معاون اقتصادی و توسعه منابع گفت: اقلیم آب و هوایی کرمانشاه بسیار مستعد کشت باغات دیم است و با توجه به مصوبات تسهیل کننده دولت تدبیر و امید در زمینه واگذاری اراضی ملی بستر برای توسعه باغات دیم کاملاً فراهم است.
کد خبر: ۳۶۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸ 18 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ مهندس رضا رحیمی در یازدهمین جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی در سال جاری اظهار کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید در راستای تسهیل و رفع موانع تولید مصوبات بسیار راهگشا و ارزشمندی را تصویب کرده است و اختیارات قابل توجهی را به مجموعه مدیریتی استان تفویض کرده است.

این مدیر ارشد اقتصادی استان افزود: با بهره گیری از همین اختیارات مدیریت ارشد استان توانست چندی ‍پیش موانع و مشکلات ‍‍پیش روی دو واحد پرورش آبزیان در شهرستان های مرزی  رفع کند و امکان ادامه فعالیت را برای دو واحدی که در آستانه تعطیلی و از دست رفتن ملیاردها تومان سرمایه گذاری بودند را فراهم کند.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در ادامه از واگذاری اختیارات وزارت جهاد کشاورزی در برخی حوزه های تصمیم گیری به مدیرانی استانی خبر داد و گفت: بر اساس این مصوبه بسیار ارزشمند  تصمیم گیری پیرامون موضوعاتی همچون اعمال تخفیف قیمت اراضی ملی و دولتی برای طرح های تولیدی، صدور مجوز صادرات دام زنده مازاد به خارج از کشور، صدور مجوز صادرات محصولات کشاورزی استان مازاد بر مصرف و ... از سوی وزارتخانه به مدیران استانی تفویض شده است که می تواند بسیار راهگشا و تحول آفرین باشد.

وی تصریح کرد: این مصوبات باید به سرمایه گذاران و کارآفرینان اطلاع رسانی شوند تا آن ها بتوانند از این ظرفیت های قانونی برای رونق تولید و توسعه فعالیت های اقتصادی خود بهره بگیرند.

مهندس رضا رحیمی امکان واگذاری اراضی بالای صد هکتار جهت طرح های باغداری و آبخیزداری را یک اتفاق بسیار مهم و اثرگذار در حوزه کشاورزی معرفی کرد و گفت: استان کرمانشاه با متوسط بارندگی 400 میلیمتر در سال بسیار مستعد کشت باغات دیم است و در مناطقی همچون اورامانات، صحنه، دالاهو و حتی دامنه های اطراف کرمانشاه هزاران هکتار باغ میوه دیم ایجاد کرد و زمینه اشتغال صدها جوان را فراهم نمود.

این مدیر ارشد اقتصادی افزود: اگر امکان واگذاری اراضی طبیعی واقع در دامنه ها در مقیاس های چند صد هکتاری فراهم باشد بستر اقتصادی شدن طرح های باغداری را فراهم می کند و جذابیت بسیاری برای سرمایه گذاران و کارآفرینان علاقه مند به این حوزه ایجاد خواهد کرد.

در دنباله این نشست گزارش اجرای مصوبات شورای اقتصاد در خصوص گازرسانی به واحدهای تولیدی ارایه شد.مهندس رحیمی در این زمینه اظهار داشت: این مصوبه فرصت بسیار خوبی برای گازرسانی به واحدهای تولیدی حوزه کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت فراهم می کند که باید به خوبی از آن  بهره بگیرند.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: گازرسانی به واحدهای تولیدی درو حوزه های خدمات و گردشگری، گلخانه ها، واحدهای دام و طیور و ...  از اولویت های مهم مدیریت ارشد استان است و با جدیت آنرا دنبال می کند.

این مدیر ارشد استان از مجموعه های جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت خواست هر چه سریعتر لیست تمامی واحدهای تولیدی واجد شرایط را جمع بندی کرده و در اختیار شرکت گاز قرار دهند تا با جدیت به اجرای این طرح اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به کوچک مقیاس بودن پروژه ها، این طرح فرصت مناسبی برای پیمانکاران بومی محسوب می شود تا رونقی در فعالیت های خویش ایجاد کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار