با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه:
سیستم پالایش آنلاین شرکت پتروشیمی کرمانشاه به مناسبت 29 دی‌ماه، روز هوای پاک با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افتتاح شد.
کد خبر: ۳۶۲۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ 18 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس، 299 دی‌ماه در تقویم ایران به‌عنوان روز هوای پاک نام‌گذاری شده است به همین مناسبت سیستم پالایش آنلاین شرکت پتروشیمی کرمانشاه با حضور غلام‌حسین کاظمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افتتاح شد.

کاظمی با اشاره به سیستم پایش آنلاین در بخش هوا در شرکت پتروشیمی کرمانشاه، اظهار داشت: بازیافت گاز دی‌اکسید‌کربن یکی از اقدامات ارزشمند و مهمی محسوب می‌شود که صنایع پتروشیمی کرمانشاه آن را انجام داده است.

وی در توضیح تعهدات جمهوری اسلامی ایران به سازمان ملل متحد در راستای کاهش گازهای گلخانه‌ای به میزان پنج درصد، گفت: اقدام شرکت پتروشیمی کرمانشاه در راستای عمل به تعهدات صورت گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: بخش زیادی از گاز دی‌اکسید کربن دودکش واحد آمونیاک استحصال می‌شود و در سیستم سی.دی.آر برای تولید اوره جذب می‌شود.

کاظمی به نظارت‌های مستمر از شرکت پتروشیمی و دیگر واحدهای صنعتی استان کرمانشاه براساس قوانین و ضوابط اشاره کرد و ادامه داد: استقرار سیستم پایش برروی خروجی فاضلاب و همچنین خروجی دودکش از عمده فعالیت‌های این شرکت محسوب می‌شود.

گفتنی است، از دودکش واحد آمونیاک شرکت پتروشیمی کرمانشاه روزانه 136 تن گاز دی‌اکسید‌کربن استحصال می‌شود و برای تولید اوره مصرف می‌شود که  با راه‌اندازی فاز دوم این مجموعه ظرفیت واحد اوره پتروشیمی کرمانشاه پنج درصد افزایش یافته است و به‌دنبال آن اشتغال و صادرات نیز دوبرابر می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار