معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه تاکید کرد: توانمند سازی انسانها و تجاری سازی محصولات از مهمترین اولویت هاست که باید نگاه ویژه به آنها داشته باشیم.
کد خبر: ۳۶۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ 17 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رضا رحیمی روز سه شنبه در جلسه شورای فناوری و اطلاعات استان، خواستار بسترسازی مناسب برای راه اندازی رشته های مختلف کسب و کار در استان شد و افزود: این مهم جزء وظایف مرکز توانمندسازی اداره کل فنآوری و ارتباطات و همچنین مرکز رشد و پارک علم و فنآوری استان است که باید با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه با توانمندشدن جوانان زمینه های ایجاد شغل و کار در استان فراهم می شود، تصریح کرد: مرکز رشد و پارک علم و فنآوری با تلاش و کوشش در جهت ایجاد کسب و کار جوانان با هدف توانمندساختن آنان برنامه های خود را طراحی و اجرا کند و همچنین باید در جهت تجاری سازی محصولات که تولید ثروت را به دنبال دارد، اقدام های موثری صورت گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه، گفت: با توانمندسازی انسانها و تجاری سازی محصولات زمینه های ایجاد شغل و کارآفرینی و تولید ثروت فراهم می شود و این مهم علاوه بر کاهش بیکاری، روند توسعه و پیشرفت را نیز تسهیل می کند.
وی همچنین به نقش ICT در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: دنیا امروز بر بستر ICT حرکت می کند لذا ضرورت دارد که در جهت توسعه نرم افزارها و سخت افزارهای این بخش برنامه ریزی دقیقی همراه با نگاه به آینده صورت گیرد.
رحیمی بیان داشت: با توسعه ICT از یکسو زمینه های بسیار خوبی برای اشتغال جوانان حاصل می شود و از سوی دیگر با حرکت در این مسیر ثروت در جامعه تولید می شود لذا باید نگاه ها به این بخش به صورت ویژه معطوف شود.
وی همچنین خواستار واگذاری اجرای کارها و برنامه های مربوط به پرتال دستگاه های اجرایی به شرکت های مهندسی در استان شد و گفت: وقتی ظرفیت و امکان مناسبی در این زمینه در استان وجود دارد بنابراین هیچ ضرورتی برای واگذاری این برنامه ها به خارج از استان وجود ندارد و ما در استان طی چند مدت گذشته این هدف را مورد پیگیری قرار داده ایم.
معاون استاندار کرمانشاه ادامه داد: واگذاری کارهای مربوط به پرتال دستگاه های اجرایی به جوانان استان هم منجر به اشتغال و توسعه کارآفرینی و هم ایجاد انگیزه نزد آنها برای اجرای دیگر برنامه ها می شود.
وی در پایان بر خرید محصولات و کالاهای داخل استان تاکید کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم که محصولات مورد نیاز دستگاه های اجرایی از داخل استان تهیه شود تا زمینه های کسب و کار و اشتغال پایدار افزایش پیدا کند.
در این جلسه پروژه های پیشنهادی توسعه کسب و اشتغال پایدار در کرمانشاه که از سوی اداره کل فنآوری و ارتباطات استان مطرح شد، مورد بررسی قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار