اخبار انتظامی استان کرمانشاه؛
کشف بیش از ۵۰۰۰ قلم لوازم آرایشی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال و دستگیری دو سارق حرفه‌ای با ۲۵ فقره سرقت بخشی از اخبار حوزه انتظامی استان کرمانشاه است.
کد خبر: ۳۶۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ 16 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ جانشین فرمانده  انتظامی استان کرمانشاه نیز از کشف بیش از پنج هزار قلم لوازم آرایشی قاچاق به ارزشی بالغ بر یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال در شهرستان کنگاور خبر داد.

سرهنگ علیرضا مرزبانی بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر انتقال محموله لوازم آرایشی قاچاق از شهرستان های مرزی استان کرمانشاه به سمت استان های مرکزی، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان کنگاور قرار گرفت.

افزود: مأموران ایست و بازرسی "شهید زنگنه" با انجام اقدامات اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت، یک دستگاه وانت پیکان حامل کالای قاچاق را در این زمینه شناسایی و در اقدامی به موقع متوقف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو بیش از پنج هزار قلم لوازم آرایشی فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف شد که کارشناسان ارزش تقریبی محموله را بالغ بر یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ مرزبانی با اشاره به توقیف یک دستگاه خودرو و دستگیری یک متهم ۳۵ ساله و فاقد سابقه کیفری در این زمینه، خاطرنشان کرد: اقلام مکشوفه پس از صورتجلسه به همراه متهم تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.

**استقبال مردم برای خرید کالای قاچاق افزایش یافته است

جانشین فرمانده انتظامی استان خاطرنشان ساخت: نیروی انتظامی در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مقابله با کالای قاچاق را در اولویت کاری خود قرار داده است، اما افزایش کشفیات کالای قاچاق از استقبال مردم برای خرید این کالاها حکایت دارد و این درحالی است که بسیاری از جوانان استان با مشکل بیکاری و فقر اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند.

سرهنگ مرزبانی متذکر شد: وجود مرز طولانی با کشور عراق و معضل بیکاری و از طرفی پایین بودن خطرات ناشی از عمل مجرمانه قاچاق کالا، موجب شده است جوانان این منطقه عواقب کار را بپذیرند و مرتکب جرم شوند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد سرقت های استان خرد است، یادآور شد: آمارها نشان می دهد که بسیاری از سارقان دستگیر شده به دلیل بیکاری و تأمین معیشت اقدام به سرقت می کنند و این موضوع حمایت مردم از تولیدات بومی را می طلبد تا با اشتغالزایی و رونق واحدهای تولیدی مانع از انحراف جوانان برای کسب درآمد به سمت مسیرهای نادرست شوند.

**دستگیری سارقان منزل با ۲۵ مورد سرقت در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری دو سارق حرفه ای منزل و ساختمان های نیمه کاره با ۲۵ مورد سرقت خبر داد.

سرهنگ رضا شیرزادی در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان های نیمه کاره در سطح شهرستان کرمانشاه و حوزه کلانتری ۱۵ شریعتی، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت جدی در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با فعال نمودن چند واحد گشتی و اعزام اکیپی از مأموران تخصصی و کارآزموده و تجمیع اخبار و اطلاعات سرقت ها و تلاشهای شبانه روزی، پلیس این شهرستان موفق شد سرنخ هایی از سارقان را بدست آورد.

سرهنگ شیرزادی در ادامه افزود: ماموران کلانتری ۱۵ شریعتی در نهایت شب گذشته حین اجرای گشت هدفمند در منازل نیمه کاره به دو مرد حدوداً ۳۰ ساله برخورد کردند که با دستگاه برش در حال بریدن درب و پنجره و آهن آلات یک ساختمان نیمه کاره بوده اند و مشخصات ظاهری آنها با سارقان تحت تعقیب همخوانی داشته است که سریعاً در اقدامی غافلگیرانه متهمان را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه در پایان با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی های پلیسی به ۲۵ مورد انواع سرقت اعتراف کرده اند، بیان داشت: سارقان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار