فرمانده انتظامی استان کرمانشاه مطرح کرد:
کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اثر بخشی اقدامات قانونی با تبدیل قوانین به هنجارهای مورد پذیرش مردم گفت: رویکرد ناجا به حقوق شهروندی جامعه محور است.
کد خبر: ۳۶۱۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ 16 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،سردار منوچهر امان اللهی در حاشیه بازدید از سامانه ۱۹۷۷ و رسیدگی به خواسته ها و مشکلات شهروندان، اظهار داشت: نیروی انتظامی به عنوان نیروی امنیتی که وظیفه برقراری نظم و امنیت اجتماعی را بر عهده دارد، از یک سو مسئولیت تضمین بخش مهمی از حقوق شهروندی مانند حفاظت از جان و مال و امنیت مردم را متقبل می شود و از سوی دیگر، حین انجام وظایف خود به دلیل ارتباط مستقیم با شهروندان ممکن است اقداماتی انجام دهد که منصفانه و یا غیرمنصفانه به عنوان تضییع حقوق شهروندی تلقی گردد.

وی ادامه داد: اگر حقوق شهروندی به مردم آموزش داده شود و یادآوری گردد که حقوق شهروندی تا زمانی مورد حمایت است که به حقوق دیگر شهروندان و امنیت اجتماع تعرض نشود، آن زمان اقدامات پلیسی به ویژه به عنوان ضابط قضائی، مورد انتقاد و ایراد قرار نخواهد گرفت.

مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به اینکه یکی از موارد حقوق شهروندی نیز آموزش است، یادآور شد: اهتمام به آموزش حقوق شهروندی برای پلیس و شهروندان در پیشگیری یا کاهش برداشت های نادرست از اقدامات قانونی نیروی انتظامی اثرگذار است.

سردار امان اللهی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر مأموران انتظامی در قرارگاه جهادی تربیت و آموزش، علاوه بر آشنایی با علوم و فنون انتظامی جدید، برخورد شایسته با شهروندان قانونمدار و حتی مجرمان هنجارشکن را نیز فرا می گیرند.

وی با اشاره به اینکه عملکرد نیروی انتظامی در جهت تحقق حقوق شهروندی با هدف جلب اعتماد مردم و رسیدن به امنیت پایدار است، گفت: رویکرد ناجا به حقوق شهروندی «جامعه محور» بوده و از طریق راه اندازی مراکزی نظیر پلیس ۱۱۰ و نظارت همگانی ۱۹۷ توانسته است نقش ملموسی در احیای حقوق شهروندی داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در رویکرد جامعه محور، امنیت صرفاً وابسته به ساز و کارهای سخت افزاری نیست و رضایتمندی اقدامات پلیسی، جلب اعتماد و حمایت عمومی و تبدیل قوانین و مقررات به باورها و هنجارهای مورد پذیرش مردم، رمز اصلی موفقیت و اثر بخشی اقدامات قانونی است.

سردار امان اللهی در پایان خاطرنشان ساخت: اعتماد و اطمینان مردم به پلیس، سنگ بنا و محور هر نوع همکاری و اقدام انتظامی در راستای برقراری نظم و امنیت است و هنگامی که پلیس از طریق حضور در مساجد، مدارس، محلات و ... با مردم در تعامل است، این مشارکت و همراهی پیوند واقعی میان مردم و پلیس را تقویت و تحکیم کرده و احساس امنیت را در جامعه افزایش می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار