مدیر امور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز طرح کاهش سن و وزن کشتار در نیمچه‌های مرغ گوشتی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۶۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ 16 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، مهندس شهرام قنبری با بیان مطلب فوق افزود: طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی در این استان از اول آذرماه سالجاری همزمان با سراسر کشور شروع شده و در دستورکار سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.

قنبری با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح فوق الذکر کمک به توسعه پایدار بخش کشاورزی است خاطرنشان کرد: این طرح همچنین باعث ایجاد بهره‌وری در مصرف خریدار و افزایش بهره‌وری در مرغداری‌ها می‌گردد.

وی با بیان اینکه طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ مزایایی فراوانی از لحاظ اقتصادی دارد تصریح کرد: مزایایی از جمله استفاده مطلوب و بهینه از زیرساخت‌های صنعت مرغداری و ایجاد ایمنی بهداشتی و از همه مهمتر باعث ارتقای سلامت در مواد غذایی مورد مصرف جامعه و کاهش هزینه‌های تولید و صرفه جویی در منابع توسط دستگاه‌ها و ادارات دولتی، اتحادیه‌های مرغ گوشتی انجمن کشتارگاه‌های طیور و... می‌گردد.

قنبری دیگر مزایای طرح را افزایش تعداد دفعات جوجه‌ریزی، کاهش ریسک ابتلا به بیماری، بهبود ضریب تبدیل غذایی، بهبود شاخص اقتصادی و رونق در سایر حلقه‌های تولید گوشت مرغ و... بیان کرد.

قنبری با اشاره به اینکه اجرای طرح فوق باعث افزایش کیفیت گوشت مرغ تولیدی در استان می‌شود گفت: همچنین زمینه برای توسعه صادرات گوشت مرغ نیز فراهم می‌گردد.

قنبری افزود:  به منظور پشتیبانی از این طرح مناسب از مردم شریف استان درخواست می‌شود که در زمان مراجعه به سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌ها مرغ‌هایی با وزن حداکثر یک کیلو و 800 گرم خریداری  نمایند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار