نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: 10 درصد از اعتبارات عمومی کشور در برنامه پنج ساله ششم به استان کرمانشاه اختصاص خواهد یافت.
کد خبر: ۳۶۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 16 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از کردستان فردا، سید قاسم جاسمی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان کرمانشاه به مشکلات استان کرمانشاه اشاره کرد و اظهارداشت: باید الفت قلوب و همبستگی در بین مدیران را روز بروز بیشتر کنیم.
وی با بیان اینکه مدیران باید از ظرفیت ها و توانایی هایی که نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی دارند برای حل مشکلات استان استفاده کنند، افزود: حجم مشکلات استان به حدی است که با وجود آنکه 5 مشاور از ادارات استان در کنار نمایندگان قراردارند بازهم جوابگو نیست.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تسلط مدیران غیربومی بر دستگاه ها و ادارات استان، تاکید کرد: 38 نفر از مدیران استان غیر بومی هستند که اینها پس از چند سال کار کردن از این استان می روند اما اگر مدیری بومی باشد چون ریشه اش در این آب و خاک است پاسخگوی کارهایی که انجام داده است.
وی به برنامه تلفیق 5 ساله ششم که در دستور کار مجلس است اشاره کرد و گفت:  این برنامه دستاوردهای خوبی را برای کشور رقم خواهد زد.
جاسمی خواستار تشکیل اتاق فکر در راستای بررسی مشکلات و آسیب های موجود در استان شد و اضافه کرد: ما یک دشمن به نام بیکاری داریم که موجب افسردگی، طلاق، اعتیاد و مشکلات اقتصادی در استان شده است.
وی متذکر شد: نه این دولت و نه دولت آینده نمی تواند مشکلات این استان را برطرف کند و تنها راه برون رفت از این مشکلات همراهی، همکاری و مشورت است.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: مدیران دستگاه ها محدودیت هایی دارند به همین دلیل مشکلات استان را به نمایندگان منتقل کنند زیرا نمایندگان طبق قانون اساسی دارای مصونیت های سیاسی و کیفری هستند و قادرند انتقادات را بدون ابایی از کسی بیان کنند.
وی ادامه داد:  10 درصد از اعتبارات عمومی کشور در برنامه پنج ساله ششم به استان کرمانشاه اختصاص خواهد یافت.
جاسمی تاکید کرد: دولت را مکلف کرده ایم که اعتباراتی را به استان های مرزی کشور بپردازد تا شکاف اجتماعی و اقتصادی آن ها با دیگر استان ها پر شود.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی همچنین از پرداخت حقوق به جانبازان کمتر از 25 درصد، رزمندگان، بسیجیان با 6 ماه سابقه در طول دفاع مقدس در طی اجرای برنامه ششم توسعه خبرداد.
وی به پیگیری مسئله ریزگردها اشاره کرد و گفت: به جز اعتبارات سالیانه که به ما می دهند در کمیته برنامه ریزی 40 میلیارد تومان به شهرستان کرمانشاه اختصاص یافته است.
جاسمی یادآورشد: بودجه استان کرمانشاه در سال گذشته 80 درصد جاری و 20 درصد عمرانی بود که در سالجاری بودجه جاری 90 درصد و بودحه عمرانی 10 درصد است که به هیچ عنوان کفاف نخواهد داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار