فرحناز امیدی در گفتگو با تابناک خبر داد:
مسئول کمیته لباس اولین جشنواره بین‌المللی اقوام گفت: لباس و صنایع دستی 12 قوم ایرانی در اولین جشنواره بین‌المللی اقوام در کرمانشاه برای معرفی پوشش ایرانی در نقاط مختلف به نمایش درمی‌آیند.
کد خبر: ۳۶۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷ 16 January 2017
فرحناز امیدی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود: در کنار کرمانشاه اقوام از استان‌های کرمان، کردستان، سیستان و بلوچستان، لرستان، هرمزگان، کهکیلویه و بویراحمد، گیلان، مازندران، فارس، چهارمحال و بختیاری و گلستان لباس‌های محلی خود را در این جشنواره به نمایش خواهند گذاشت.     خوشبختانه  وی خاطر نشان کرد: این بخش جشنواره با استقبال خوبی همراه بوده و یازده استان به همراه کرمانشاه برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کردند.و با توجه به اینکه غرفه رایگان در اختیار استانها قرار داده شده در این جشنواره فروش لباس نداریم اما اگر کسی تقاضای خرید داشته باشد امکان تهیه لباس برای او وجود دارد.

مسئول کمیته لباس اولین جشنواره بین‌المللی اقوام، تصریح کرد: در کرمانشاه تنوع لباس های محلی به وفور به چشم می خورد که بخاطر همین در غرفه استان کرمانشاه، لباس‌های محلی از شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، پاوه و اورامانات، سنقر و نیز شهر کرمانشاه به نمایش در می‌آید.


امیدی ابراز داشت: این امکان هست که تا چند روز آینده لباس‌های دیگری از سایر شهرستان‌های استان ارسال شود و در این غرفه به نمایش درآید.


مسئول کمیته لباس اولین جشنواره بین‌المللی اقوام همچنین از نمایش صنایع دستی اقوام مختلف در این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: در غرفه‌های استان‌ها در کنار لباس‌های محلی، صنایع دستی اقوام نیز به نمایش در می‌آید.که در غرفه کرمانشاه نیز صنایع دستی شامل گلیم، گیوه، زیورآلات محلی، سازهای محلی و صنعت چرم برای بازدید علاقمندان نمایش داده می‌شود.


اولین جشنواره بین‌المللی اقوام، 30 دی تا 3 بهمن به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در کرمانشاه برگزار می‌شود و مجری برگزاری این جشنواره موسسه فرهنگی هنری "شکوه انقلاب" است.

بازدید از بخش‌های مختلف این جشنواره برای عموم و علاقمندان رایگان است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار