رئیس بیمارستان امام رضا‌(ع) کرمانشاه مطرح کرد
رئیس مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی امام رضا‌(ع) کرمانشاه گفت: از سال 93 تاکنون برای 32 بیمار سرطانی در این بیمارستان پیوند موفقیت‌آمیز مغز استخوان انجام شده است.
کد خبر: ۳۶۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸ 15 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از فارس،علی سروش امروز با اشاره به اینکه 2 سال است که از افتتاح بخش پیوند مغز و استخوان در بیمارستان امام رضا(ع) می‌گذرد، گفت: بهمن‌ماه سال 93 بخش پیوند مغز و استخوان در بیمارستان امام رضا(ع) راه‌اندازی شد.

سروش ادامه داد: تا‌کنون در این مرکز پیوند مغز استخوان برای 32 مورد از بیماران سرطانی که تنها راه درمان آن‌ها پیوند مغز استخوان بوده با موفقیت انجام شده و این افتخار بزرگی برای این بیمارستان است.

رئیس مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی امام رضا‌(ع) کرمانشاه به فعالیت هشت مرکز پیوند مغز و استخوان در کشور اشاره کرد و گفت: حدود 14 سخنران و 150 نفر شرکت‌کننده در رشته‌های مختلف پزشکی اطلاعات روز پزشکی را در نخستین سمینار پیوند سلول‌های بنیادی غرب کشور در کرمانشاه ارائه دادند.

وی با بیان اینکه سلول‌های بنیادی و پیوند مغز استخوان در جوامع امروزی از شرایط و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: بررسی جایگاه پیوند مغز استخوان در شرایط کنونی جامعه برای درمان بیماران سرطانی از اهمیت خاصی برخوردار است.

سروش با بیان اینکه بیمارستان 714 تختخوابی امام رضا‌(ع) از سال 87 بخش رادیوتراپی مجهز شده است، گفت: در بخش رادیوتراپی این بیمارستان 70 بیمار پذیرش می‌شوند که روزانه ویزیت 50 بیمار صورت می‌گیرد.

این مسؤول علت خرابی دستگاهی رادیوتراپی که به بیماران سرطانی خدمات ارائه می‌داد را حجم بالای مراجعه‌کنندگان عنوان کرد و گفت: دستگاه موردنظر با قیمت 10 میلیارد تومان خریداری شده و کارهای اولیه برای راه‌اندازی آن انجام شده است.

سروش با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در بهمن‌ماه سال‌جاری پذیرش بیماران در بخش رادیوتراپی انجام می‌شود، ادامه داد: منتظر مراجعه متخصصان این دستگاه از کشور انگلستان و یا ترکیه هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار