زنگنه در گفتگو با تابناک خبر داد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه آمادگی لازم را برای برگزاری اولین جشنواره بین المللی اقوام ایرانی را دارد وبا آغوشی گرم پذیرای هنرمندان اقوام ایرانی در این جشنواره خواهیم بود .
کد خبر: ۳۶۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۵ 15 January 2017
ابراهیم رحیمی زنگنه در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود: اولین جشنواره بین المللی اقوام از 30 دی ماه با حضور اقوام مختلف ایرانی و نیز گروه‌هایی از اقوام سه کشور تاجیکستان، هند و عراق در کرمانشاه آغاز به کار خواهد کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: این جشنواره تا 3 بهمن ماه ادامه داشته و گروه های هنری اقوام در سه بخش آواها و نغمه‌ها، نمایش های آیینی و نمایشگاه لباس در این جشنواره هنرنمایی می‌کنند.که در بخش آواها و نماهای آیینی، 23 گروه حضور دارند که از این تعداد هشت گروه از اقوام مختلف ایرانی، سه گروه از کشورهای تاجیکستان، هند و عراق و 12 گروه نیز از استان کرمانشاه هستند.
رحیمی زنگنه اظهار داشت: در بخش نمایش‌های آیینی نیز این جشنواره میزبان 14 گروه نمایشی است که 8 گروه از اقوام مختلف ایرانی و شش گروه از استان کرمانشاه در آن شرکت دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از حضور 15 استان در بخش نمایشگاه لباس اقوام این جشنواره خبر داد وتصریح کرد : در کنار این نمایشگاه غرفه های صنایع دستی اقوام هم برپا خواهد بود.
رحیمی زنگنه تاکید کرد: علاوه بر بخش‌های مختلف جشنواره،نشست های تخصصی با موضوع "بررسی فرهنگ و هنر اقوام" با حضور اساتید و کارشناسان برجسته،نمایش عکس و گرافیک اقوام نیز به همت انجمن عکاسان و گرافیک استان در حاشیه این جشنواره برپا می‌‎شود.
ایشان افزودند: مراسم افتتاحیه جشنواره در روز پنجشنبه (30 دی ماه)،برگزار خواهد شد که پیش از مراسم افتتاحیه، هنرمندان و مسئولان بر سر مزار شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم استان حضور یافته و ادای احترام خواهند کردو مراسم اختتامیه این جشنواره نیز با حضور مسئولین کشوری و استانی در روز یکشنبه (3 بهمن ماه) در محل تالار انتظار کرمانشاه برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به آماده سازی مقدمات برگزاری جشنواره در کرمانشاه، گفت: کرمانشاه برای پذیرایی از اقوام ایرانی آماده می‌شود و خوشبختانه کارهای جشنواره با روند خوبی در استان در حال انجام است.
رحیمی زنگنه با بیان اینکه ورود به این جشنواره برای عموم آزاد است از همه مردم کرمانشاه دعوت کرد از فرصت ایجاد شده برای آشنایی با اقوام مختلف ایرانی بهره گیرند.
وی با بیان اینکه این اولین جشنواره بین المللی فرهنگی در استان کرمانشاه است ابراز امیدواری کرد با همکاری همه مسئولین مربوطه در استان چنین جشنواره هایی در سالهای آینده در استان استمرار یابد.
اولین جشنواره بین المللی اقوام 30 دی تا 3 بهمن ماه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شده و مجری برگزاری این جشنواره موسسه فرهنگی و هنری "شکوه انقلاب" است.
بازدید از این جشنواره برای عموم و علاقمندان رایگان است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار