رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه
رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: ازهزار تخت روانپزشکی سراسر کشورسهم استان 116 تخت است که 85 تخت در بیمارستان فارابی، 15 تخت در بیمارستان محمد کرمانشاه، شش تخت در شهرستان جوانرود، شش تخت در شهرستان سنقروکلیایی و چهار تخت در شهرستان کنگاور مستقر است.
کد خبر: ۳۶۰۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 14 January 2017
به گزارش خبرنگار تابناک در مراسم افتتاح 116تخت روانپزشکی استان که همزمان با افتتاح هزار تخت روانپزشکی در سراسر کشور بصورت ویدئو کنفرانس توسط وزیر بهداشت انجام شد، دکتر حسین کریم افزود:طی دو سال گذشته تعداد تخت های روانپزشکی استان را از 137 تخت با افزایش 100 درصدی به 253 تخت رسیده است  وی افزود: نیاز جدی جامعه سلامت روان است که درجامعه کنونی مااز بیماری های قلبی و مانند آن بسیار می ترسند تا بیماری های روحی و روانی ومتاسفانه هنوز مردم ما در زمینه سلامت روان خود نگران نیستند  .این مسول ابراز داشت:
باید به این امر توجه کرد در جامعه ای که با مشکلات روحی و روانی و افسرده رو به رو باشد یک جامعه ناتوان خواهد بود که به هیچ موفقیتی دست پیدا نمی کند.
 ایشان تصریح کرد: با توجه به اینکه باربیماریهای روانی در کشور به شدت در حال افزایش است د ر حال حاضر 300  بیماری روانی در استان کرمانشاه در بخش روان بستری هستند .
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود :باروند افزایش بار بیماریهای روانی در کشور، می تواند این امرمعضلات جدی برای سلامت جامعه به دنبال داشته باشد و قطعا با افزایش تخت به تنهایی نمی توانیم مقابل این بار سنگین بیماری خیالمان راحت باشد.و نکته مهم که باید مورد توجه همگان قرار بگبرد بحث پیشگیری است.
دکتر حسین کریم تاکید کرد: خوشبختانه با راه اندازی معاونت اجتماعی کارهای خوبیدر بحث پیشگیری  صورت گرفته و با فعالیت این معاونت و همکاری همه دستگاه ها به سمت پیشگیری مناسب از بیماری های روحی و روانی و آسیب های اجتماعی خواهیم رفت .
وی با اشاره به اینکه بیشتر تخت های روانی را قشر جوانان پر کرده اند افزود: جوانان ما در جامعه کنونی در معرض خطر جدی قرار دارند و تهدیدات جدی برای سلامت آنها زیاد است و متاسفانه امروز شاهدیم بسیاری تخت های روانپزشکی توسط جوانان اشغال می شود و این امر به خاطر افزایش استفاده از مواد و قرصهای روانگردان است. 
وزیر بهداشت نیز در این ارتباط با قدردانی از تلاش مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، ابراز امیدواری کرد: تعداد تخت های روانپزشکی استان در سالهای آتی افزایش بیشتری داشته باشد.
دکتر حسن قاضی زاده هاشمی همچنین بر توزیع مناسب تخت‌های روانپزشکی در سراسر استان کرمانشاه تاکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار