وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:
وزیر جهاد کشاورزی گفت:استان کرمانشاه دارای ظرفیت بالای در کشت گیاهان دارویی است که می توان با اختصاص عرصه ها به کشت این محصولات باعث درآمد اقتصادی مناسب برای استان شود.
کد خبر: ۳۵۹۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷ 13 January 2017
ه گزارش خبرنگار تابناک: در نشست اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که با حضور  دکتر رازانی استاندار استان، مهندس صفری نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، معاونین استانداری و مدیران ارشد استان در سالن شهدای دولت برگزار شد مهندس حجتی افزود: می توان با واگذاری عرصه ها مختلف کشاورزی به جوانان متخصص و بهره‌برداران برای کشت گیاهان دارویی می توان باعث ایجاد اشتغال دراستان و هم محافظ آب و خاک باشیم. وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت خاک ابراز داشت: خاک بزرگترین نعمت خداوند است که ما توجه زیادی به آن نمی کنیم و آن را نمی بینیم  ولی باید توجه کرد گران قیمت ترین نعمت بعد از هوا و اکسیژن خاک است. وی اظهار داشت: هلند ۴۲ هزار کیلومتر مربع است اما گیلان و مازنداران ما ۴۰ هزار کیلومتر اما هلند در سال ۲۰۱۶ میزان ۸۵ میلیارد یورو صادرات کشاورزی داشت و ۱۹ میلیون نفر انجا نان می‌خورند ما چه از هلند کم داریم.

وی خاطر نشان کرد:با کمترین آب نیز می شود محصول بیشتری تولیدکرد وبه همین منظور باید بسوی روش های نوین آبیاری را بکارگیریم .ودر حال حاضر سرمایه گذاریهای بزرگی در راستای اقتصاد مقاومتی در کشور در حال انجام است.

حجتی تاکید کرد:ثبات اقتصادی برای بنگاه‌های اقتصادی در کشور اهمیت بسیاری دارد ودر مجموع رویکرد دولت در ثبات اقتصادی مثبت و درست است و امروز آرام آرام بستری فراهم شده تا با دنیا مراوده داشته باشیم در صورتیکه قبلا کوچکترین خطوط اعتباری را به ما نمی دادندولی ما هنوز هم در مبادلات پولی مشکل داریم، بخش عمده ای از مشکل متوجه خود ماست چون ما بلد نیستیم با دنیا صحبت کنیم ، شعب ارزی ما حالت متروکه پیدا کرده و تمام معاملات خارجی به صرافی ها رفته است.

حجتی گفت: کاهش نرخ تورم را در دولت تدبیر و امید  نشان از تاثیر تعامل دولت در سطح دنیا است و برای کارآفرینان ما ثبات اقتصادی بسیار مهم بوده و رویکرد ما خوشبختانه در این مسیر رویکرد خوبی بوده و مشکلات طرح‌هایی که در سطح ملی قابل حل باشند را در تهران به صورت جدی پیگیری خواهیم نمود.  

وزیر جهاد کشاورزی همچنین از عملکرد پایین بانک های استان کرمانشاه در پرداخت تسهیلات به واحدهای راکد و نیمه راکد تولیدی انتقاد کرد وبیان داشت: عملکرد بانک های استان در این خصوص یک دوم و معادل نصف عملکرد ملی است. ویکی از اقدامات در راستای اقتصاد مقاومتی رفع مشکلات واحدهای راکد و نیمه فعال است که باید مشکلات در این حوزه مورد ارزیابی و کارشناسی شده  باشد تا باکمک حمایتی موانع تولید را بر طرف کنیم.

وی بیان کرد: ۳۳ هزار و ۳۹۷ واحد راکد و نیمه راکد در سطح کشور برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند و ۸۹۵۲ مورد منجر به عقد قرارداد و در استان کرمانشاه ۵۳۷ مورد ارجاع داده شد که ۶۹ مورد منجر به قرارداد گردید که متاسفانه میانگین کشوری ۲۷ درصد استان کرمانشاه ۱۰ تا ۱۴ است
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار