اخبار پلیس،
کشف دو تن برنج خارجی قاچاق و کشف ۳ کیلو هروئین و ۱ کیلو تریاک بخشی از اخبار انتظامی استان کرمانشاه هستند.
کد خبر: ۳۵۹۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳ 12 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ بهروز سرتیپ نیا فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب اظهار داشت:  ۸۶ درصد پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس در این شهرستان منجر به مصالحه شده است.

سرهنگ سرتیپ نیا با اشاره به نقش مشاوران و مددکاران اجتماعی کلانتری‌ها در پیشگیری اجتماعی از وقوع جرم، اظهارداشت: مراکز مشاوره پلیس نقش بسزائی در کاهش مراجعات قضائی به کلانتری ها و دادسراها دارند.

 **ارجاع ۹۰۰ پرونده  به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری های شهرستان اسلام آبادغرب

وی با اشاره به ارجاع بیش از ۹۰۰ پرونده از ابتدای سال جاری به دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری های شهرستان، گفت: آمارهای موجود نشان می دهد علت مراجعه اکثر مراجعان، مشکلات خانوادگی بوده است و از این بین سهم قابل توجهی به تعارضات بین زوجین اختصاص دارد که با اقدامات مشاوره از آسیب های بعدی از جمله طلاق جلوگیری بعمل آمده است.

سرهنگ سرتیپ نیا بیان داشت: طلاق موضوع بسیار نگران کننده ای است که آسیب های آن فقط متوجه طلاق دهنده و طلاق گیرنده نیست. افراد مطلقه و کودکان طلاق امرزوه درگیر بسیاری از آسیب های روانی و اجتماعی هستند که به صورت نیروی بالقوه برای انجام هرگونه بزه در جامعه تلقی می شوند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۰۰ شهروند برای دریافت خدمات مشاوره حضوری به این دوایر مراجعه کرداند و از ارائه خدمات تخصصی مشاوره ای بهره‌مند شده‌اند.

فرمانده انتظامی اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: مشاوران کلانتری‌ها،  فرماندهان پاسگاه‌ها و  روسای پلیس‌های تخصصی به طور مستمر  آموزش های لازم را در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس، مساجد و جامعه ارائه می کنند.

وی افزود: مراکز مشاوره آماده ارائه خدمات روانشناختی، خانواده، ازدواج، تربیتی، شغلی، انتظامی، روانسنجی، مددکاری و... برای عموم مردم و با اولویت برای کارکنان خدوم ناجا و خانواده محترم آنان است.

**کشف دو تن برنج خارجی قاچاق در کنگاور

فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور از کشف بیش از دو تن برنج خارجی قاچاق به ارزش یکصد و ده صد میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ حسین براری بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر انتقال محموله برنج خارجی قاچاق از شهرستان های مرزی استان به داخل کشور، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران ایست و بازرسی شهید "زنگنه" با انجام اقدامات اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت، یک دستگاه خودرو نیسان را در این رابطه شناسایی و در یک اقدام به موقع آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو  دو هزار و دویست  کیلو گرم  برنج  فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف که بنا به نظر کارشناسان ارزش این محموله را یکصد و ده  صد  میلیون ریال برآورد شد.

سرهنگ براری با اشاره به توقیف یک دستگاه  نیسان  و دستگیری یک نفر در این زمینه، خاطرنشان کرد: اقلام مکشوفه پس از صورتجلسه به همرا صاحب بار و تشکیل پرونده  تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور هدف از برخورد با قاچاق کالا را افزایش کسب و کار، رونق تولید داخلی و احساس امنیت شغلی شهروندان ایرانی و همچنین رضایتمندی مسئولان از پلیس عنوان کرد و از شهروندان خواست: برای مقابله با اقدامات سودجویانه قاچاقچیان، کماکان همکاری لازم را با پلیس داشته باشند.

**انهدام باند توزیع مواد مخدر صنعتی در عملیات ضربتی پلیس

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف ۳ کیلو هروئین و ۱ کیلو تریاک در یک عملیات ضربتی، توسط پلیس این شهرستان در روز گذشه خبرداد.

سرهنگ رضا شیرزادی اظهار داشت: در پی تماس یکی از شهروندان با پلیس ۱۱۰ مبنی بر اینکه شخصی با خودرو تیبا مشکی رنگ در کار فروش و توزیع مواد افیونی در سطح شهر کرمانشاه فعالیت دارد که با توجه به اهمیت موضوع، مراتب بصورت ویژه در دستور کار انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: در این راستا با توجه به وسعت فعالیت متهمان ۲ اکیپ ویزه از ماموران کلانتری ۱۳ فردوسی و ۲۳ تعاون در یک عملیات مشترک وارد عمل شدند و با کار شبانه روزی و تعقیب و مراقبت های مداوم و تحت نظر گرفتن متهمان، روز گذشته موفق شدند محل اختفاء و عامل توزیع مواد در سطح شهر را بصورت دقیق شناسایی و رصد کنند.

سرهنگ شیرزادی افزود: ماموران کلانتری ۱۳ فردوسی پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات سریع، وارد محل اختفاء متهمان شده و در بازرسی منزل مقدار ۳ کیلو ۱۱۵ گرم مواد مخدر صنعتی هروئین و تعداد یک قبضه اسلحه کلاشینکف کشف و یکی از متهمان نیز که فردی میانسال بود در محل دستگیر شد.

 فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه ادامه داد: همزمان با این عملیات، عامل توزیع که سطح شهر حال  توزیع و فروش مواد مخدر بود با چابکی ماموران و در اقدامی ضربتی در حین توزیع توسط ماموران کلانتری ۲۳ تعاون دستگیر و از خودرو وی مقدار ۱ کیلو ۲۲۵ گرم تریاک کشف و ضبط گردید. 

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه در پایان با بیان اینکه طرح مقابله با توزیع کنندگان مواد مخدر و هنجارشکنان به منظور سالم سازی محیط و پاکسازی مناطق آلوده و جلب رضایت عمومی شهروندان با تمام توان استمرار خواهد داشت، بیان کرد: احتمال می رود افراد بیشتری با این باند در ارتباط باشند که تحقیقات در این خصوص ادامه دارد، و متهمان به همراه اموال مکشوفه پس از تشکیل پرونده به دادسرا تحویل شدند.

**کشف سه تن خمیر دستمال کاغذی

فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور ازکشف بیش از سه تن خمیر دستمال کاغذی خارجی قاچاق به ارزش یکصدو چهل میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ حسین براری بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر انتقال محموله خمیر دستمال کاغذی خارجی قاچاق از شهرستان های مرزی به سمت استان های مرکزی، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان "کنگاور" قرار گرفت.

وی افزود: ماموران ایست و بازرسی شهید "زنگنه" با انجام اقدامات اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت، یک دستگاه خودرو ایسوزو که فاقد مدارک حامل محموله خمیر دستمال کاغذی خارجی را شناسایی و در یک اقدام به موقع آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو  ۳ هزار و چهل کیلو گرم  خمیر دستمال کاغذی فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف که کارشناسان ارزش تقریبی محموله را یکصد و چهل  میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ براری با اشاره به دستگیری یک نفر در این زمینه، خاطرنشان کرد: اقلام مکشوفه پس از تشکیل پرونده به همراه صاحب بار تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور هدف از برخورد با قاچاق کالا را افزایش کسب و کار، رونق تولید داخلی و احساس امنیت شغلی شهروندان ایرانی و همچنین رضایتمندی مسئولان از پلیس عنوان کرد و از شهروندان خواست: برای مقابله با اقدامات سودجویانه قاچاقچیان، کماکان همکاری لازم را با پلیس داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار