مدیر‌عامل مجمع خیران سلامت همدان از تشکیل کانون بیماران سرطانی در استان خبر داد و گفت: بستر‌سازی مناسب برای پیشگیری از بیماری و درمان بیماران از اولویت‌های مجمع خیران است.
کد خبر: ۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶ 08 February 2015
 مدیر‌عامل مجمع خیران سلامت همدان از تشکیل کانون بیماران سرطانی در استان خبر داد و گفت: بستر‌سازی مناسب برای پیشگیری از بیماری و درمان بیماران از اولویت‌های مجمع خیران است.

به گزارش تسنیم، محمد‌صادق صبا در جلسه صحن شورای شهر همدان که با حضور اعضای مجمع خیران سلامت استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت شناسایی و ساماندهی خیران سلامت اظهار داشت: بستر‌سازی مناسب برای پیشگیری از بیماری و درمان بیماران از ‌جمله اهداف اصلی مجمع خیران در استان است.

وی با بیان اینکه مددکاری یکی از اهداف مجمع خیران سلامت استان همدان برای حمایت و کمک به بیماران خاص است، افزود: فرهنگ‌سازی آحاد مردم در زمینه پیشگیری از بیماری و خود‌مراقبتی در ابتلای به بیماری و تأمین فضای فیزیکی و لوازم و تجهیزات مناسب برای بیماران از دیگر اهداف مجمع خیران است.

مدیرعامل مجمع خیران سلامت همدان تشکیل کانون بیماران سرطانی در استان را از برنامه‌های این مجمع برشمرد و تصریح کرد: مجمع در این زمینه علاقه‌مند است بیماری سرطان را از سرمنشأ بازبینی و ارزیابی کرده و به مبتلایان کمک کند.

وی به ساخت خوابگاهی در مساحتی حدود ۷ هزار متر‌مربع برای دانشجویان رشته علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: با کمک شورای شهر و شهرداری همدان حدود ۳۰ میلیارد ریال تخفیف عوارض برای ساخت این خوابگاه به مجمع خیران داده شد و اگر کمک مدیریت شهری نبود، توانایی آغاز ساخت پروژه به دلیل محدودیت مالی را نداشتیم.

صبا، همیاری در اداره، مددکاری و توسعه برنامه‌های آموزشی، درمانی و همچنین شناسایی قشرهای نیازمند به کمک‌های مالی برای مراحل درمانی را از دیگر اولویت‌های کاری مجمع خیران برشمرد و افزود: مجمع خیران سلامت استان همدان تلاش دارد با بسترسازی مناسب، کمک‌های خیریه افراد خیر را به سمت مشکلات بخش بهداشت و درمان سوق دهد.

وی بیان کرد: بسیاری از خیران به صورت منفرد اقدام به کمک می‎کنند که این موضوع سبب هزینه‎سوزی می‌شود بنابراین لازم است گروه‌های مردم ‌نهاد فعال در بخش سلامت به سمتی سوق داده شوند تا به صورت هماهنگ عمل کنند.

مدیرعامل مجمع خیران سلامت استان همدان از راه‌اندازی شعبه‎ای به نام جلب مشارکت‎های مردمی در دانشگاه علوم پزشکی همدان توسط وزارت بهداشت خبر داد و گفت: هدف این است که کمک‌های خیرین با هماهنگی‌ها از طریق دانشگاه و اقدامات کارشناسی‎تر و بر اساس نیاز منطقه انجام شود همچنین جلوی موازی‎کاری گرفته شود که موفقیت در این زمینه نیازمند حمایت و همکاری مسئولان استان است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به اهمیت حوزه بهداشت و سلامت در جامعه اظهار داشت: پایه‌های اسلام بر مبنای نظافت و سلامت است و حفظ سلامت از موارد تأکیدی در دین مبین اسلام است که باید مورد توجه قرار گیرد.

علی‌اکبر نظری شناسایی و ساماندهی خیران سلامت در همدان را ضروری دانست و افزود: برای جذب خیران حوزه سلامت باید تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های لازم درباره اهداف مجمع خیران سلامت انجام شود تا افرادی که تمایل به کمک به همنوعان خود در این بخش را دارند با فعالیت‌ها و اهداف این مجمع آشنا شده و به صورت هماهنگ عمل کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه و درمان مشکلات عدیده‌ای وجود دارد، گفت: علاوه بر اینکه باید با همکاری هم در زمینه درمان نیازمندان وارد شد باید در زمینه پیشگیری از بروز بیماری‌ها هم تلاش کرد و آگاهی‌های لازم را به مردم داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار