ریيس انجمن پيشگيری از خودکشی کشور گفت: آمارها نشان می‌دهد که خودکشی در اين استان چهار برابر ميانگين کشوری است.
کد خبر: ۳۵۶۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲ 07 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛سيد کاظم ملکوتی در ديدار با معاون و مسئولان اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه، گفت: طی تحقيقاتی که در کشور صورت گرفته است، افرادی که اقدام به خودکشی می‌کنند، افرادی در معرض مرگ هستند.

وی افزود: خودکشی چند علتی است و مانند گلو درد نيست که با دارو درمان شود، مسائل امنيتی، انتظامی، بهزيستی، بيکاری، مشکلات زندگی و... تا مرحله افسردگی فرد را درگير می‌کند و به سمت خودکشی سوق می‌دهد.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکی تهران، عنوان کرد: حدود 10 استراتژی برای پيشگيری از خودکشی وجود دارد، اما با توجه به امکانات و منابع مالی موجود، آنچه که می‌تواند عملياتی شود، تشويق افراد برای استفاده از خدمات بهداشت روانی و مراکز مشاوره است.

رئيس انجمن پيشگيری از خودکشی کشور  با اشاره به بالا بودن آمار خودکشی در استان کرمانشاه، ادامه داد: در همين راستا جلساتی با امام جمعه و نماينده ولی فقيه در استان، دانشگاه علوم پزشکی و برخي از نهادهای مرتبط داشته‌ايم تا با همکاری و همفکری، اين آسيب اجتماعی را در استان کرمانشاه کاهش دهيم.

ملکوتی تصريح کرد: اقدامات نيروی انتظامی در حوزه معاونت اجتماعی می‌تواند در بحث پيشگيری از خودکشی با دانشگاه علوم پزشکی بسيار راهگشا و مثمرثمر باشد.

وی تاکيد کرد: خدمات معاونت اجتماعی نيروی انتظامی به واسطه دربرگيری مشاوره‌های خانوادگی، مددکاری، حقوقی و انتظامی، بسيار جامع و کامل است و می‌تواند تمام نيازهای مراجعان به مراکز مشاوره را در يک مجموعه برطرف کند.

عضو هيئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پايان گفت: يکی از اقدامات وزارت بهداشت، اجرای برنامه‌های آموزشی- اجتماعی است که نيروی انتظامی اين برنامه را از يک دهه قبل شروع کرده و می‌تواند مقدمه‌ای برای همکاری مشترک پژوهشی باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار