مستند "آرش سخن" که روایت کننده مختصری از زندگینامه پروفسور "میرجلال الدین کزازی" است رونمایی شد.
کد خبر: ۳۵۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳ 07 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛محمود پیری نویسنده و کارگردان این مستند گفت: مستند "آرش سخن" روایت کننده مختصری از زندگینامه و فعالیت های استاد میرجلال الدین کزازی است.

وی تصریح کرد: هدف ما از ساخت این مستند این است که بتوانیم شخصیت برجسته استاد کزازی را بهتر و با زبانی ساده به مردم عامه معرفی کنیم.

این مستندساز کرمانشاهی با بیان اینکه ساخت این مستند با تدوین آن یک ماه به طول انجامیده است، گفت: علاوه بر کرمانشاه، بخش هایی از مستند در منزل استاد در کرج فیلم برداری شده است.

پیری در ادامه با اشاره به شخصیت برجسته علمی پروفسور کزازی، گفت: اگر بخواهم ایشان را در یک جمله توصیف کنم، یک ایرانی واقعی است که به معنای حقیقی به فلسفه ایرانی بودن رسیده است.

وی با اشاره به  100 کتاب تالیف شده توسط پروفسور کزازی، گفت: استاد کزازی حقیقتا کارهای بزرگی در زمینه حفظ زبان و ادبیات فارسی انجام داده و قطعا ساخت یک مستند برای بیان و شرح زندگی و کارهای بزرگش کافی نیست.

این مستندساز کرمانشاهی با بیان اینکه تاکنون 32 مستند ساخته است، گفت: موضوع عمده این مستندها به معرفی شخصیت های برجسته و بزرگان کرمانشاه اختصاص دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار