رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هوای شهر کرمانشاه در وضعیت "هشدار" قرار دارد.
کد خبر: ۳۲۲۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ 02 November 2016


 

آلودگی هوا

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا؛ ثریا قربانی با اشاره به توده و گرد و غباری که از عصر روز گذشته (یازدهم آبان) وارد جو استان شده، اظهار کرد: این سامانه باعث کاهش دید افقی و کیفیت هوا خصوصا در نواحی مرزی استان شد.

وی میانگین غلظت ذرات معلق هوای شهر کرمانشاه در یازده ساعته امروز را 158 میکروگرم بر مترمکعب هوا اعلام کرد و ادامه داد: این عدد بیانگر وضعیت "هشدار" در شهر کرمانشاه است.

به گفته این مسئول، روند غلظت ذرات معلق هوا در کرمانشاه کاهشی است.

رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه میانگین هشت ساعته غلظت ذرات معلق موجود در هوای شهر سرپل‌ذهاب را نیز 440 میکروگرم بر مترمکعب هوا اعلام کرد و گفت: در سرپل‌ذهاب وضعیت "اضطرار" را داشتیم و روند غلظت نیز اکنون صعودی است.

قربانی با بیان اینکه اطلاعات دقیق ایستگاه سنجش آلودگی قصرشیرین در دست نیست، عنوان کرد: مدارس این شهرستان به دلیل بروز گرد و غبار امروز تعطیل شد.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه این توده از روز گذشته وارد استان شده، خاطرنشان کرد: احتمالا فقط امروز شاهد گرد و غبار ناشی از این توده باشیم.

محمد خسروی اضافه کرد: این توده گرد و غبار که پیش‌بینی ورود آن را نیز از قبل کرده بودیم، دید افقی را در نواحی مرزی استان کاهش داد.

به گفته این مسئول، کمترین دید افقی در قصرشیرین و به میزان 200 متر، در سرپل ذهاب به میزان 300 متر، در ثلاث باباجانی به میزان 500 متر و در سومار هزار متر بوده است.

وی کمترین دید افقی شهر کرمانشاه را نیز هفت هزار متر اعلام کرد و گفت: سایر نقاط استان نیز دید بالای دو هزار متر داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار