پروژه های شیراز فدای سرعت نشوند/مصائب بافت تاریخی شیراز/جشنواره بزرگ بهار نارنج شیراز برگزار شود/پاتوق های کتاب در شیراز راه اندازی می شود/شیراز شهربازی بزرگ می خواهد
کد خبر: ۳۱۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶ 18 October 2016
پروژه های شیراز فدای سرعت نشوند /شیراز شهربازی بزرگ می خواهد
به گزارش تابناک فارس:یک عضو شورای اسلامی شهر شیراز اعتقاد دارد بعضی پروژه های عمرانی در این شهر، دقت در اجرای کامل کار را فدای سرعت در بهره برداری می کنند و به همین دلیل نواقص چنین پروژه هایی بعد از افتتاح نمود پیدا می کند.
وی همچنین خواستار مدیریت و نظارت پروژه های آسفالت معابر در شیراز شد، نبود شهر بازی بزرگ و مناسب را یکی از مشکلات شیراز برشمرد و با ذکر دلایلی در ضرورت وجود چنین مکانی، پیگیری شهردار را در تحقق مطالبه بحق شهروندان موثر دانست.
 
مصائب بافت تاریخی شیراز
یک عضو شورای اسلامی شیراز با تاکید بر این مطلب که مشکلات بافت تاریخی و فرهنگی شیراز، چند بُعدی است، لزوم همراهی و هماهنگی دستگاه های مختلف را برای رفع این مشکلات یک ضرورت دانست.
سید کمال پاکفطرت گفت: مشکلات عدیده در منطقه بافت تاریخی فرهنگی شهر شیراز اگر چه بارها و بارها از سوی افراد مختلف و بگونه های متعدد بیان شده اما همچنان به عنوان معضل در این بافت ماندگار است و رخت بر نبسته.
او تداوم ناامنی، حضور معتادان، اراذل و اوباش و ... در کنار مشکلات ناشی از دفع نامناسب فاضلاب، معابر نه چندان امن و مسائل بهداشتی و حضور بی شمار اتباع بیگانه مجاز و غیرمجاز را از مشکلات این منطقه عنوان کرد.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در کنار مشکل امنیت و اعتیاد روز افزون باید به معضلات بهداشتی و فاضلاب، معابر نامناسب، کمبود شدید مدرسه و افزایش تدریجی اتباع بیگانه در نقطه مرکزی بافت تاریخی و به همراه سودجویی عده ای خاص در تملک اماکن تاریخی و ... موانع بزرگ محقق نشدن انتظارات به حق مردم در خصوص احیاء این بافت است.
او تصریح کرد: بنظر می رسد آنقدر که همان افراد فرصت طلب در پی منافع شخصی بدنبال احیاء موردی در دل بافت هستند برای ما کفاف «گنج بودن» را کرده و دیگر نیازی به آبروداری برای رفع معضلات مشهود نیست. صد البته توجیه محرک توسعه و دست اندازی در دل بافت تاریخی هم مزید بر علت شده تا گروهی دیگر منفعت طلبی را ترجمان نمایند!! 
 
 جشنواره بزرگ بهار نارنج شیراز برگزار شود
کاظم دستغیب در صحن علنی شورای شهر شیراز با بیان اینکه باید از تمامی داشته ها برای رسیدن به موفقیت صنعت توریست استفاده کنیم، گفت: در کشور ژاپن جشنواره گیلاس برگزار می شود که سالانه مبالغ زیادی از طریق توریست درآمد دارند.عضو شورای شهر شیراز افزود: بهترین زمان برای برگزاری یک جشنواره بزرگ، اردیبهشت ماه است که باید با هماهنگی مسئولین و نهادهای مربوطه جشنواره بهار نارنج در شیراز راه اندازی شود.
 
پاتوق های کتاب در شیراز راه اندازی می شود
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز از اجرای طرح کتابخانه‌های سیار در مدارس و محلات شیراز با عنوان پاتوق‌های کتاب خبرداد.
محمدرضا هاجری اظهار داشت: براساس این طرح پاتوق‌های کتاب با مشارکت معاونت فرهنگی و فعالان عرصه کتاب در محلات و مدارس در قالب نمایشگاه‌های مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.
هاجری افزود: همچنین با این طرح اتوبوس‌های سیار و مجهز به نمایشگاه کتاب راه‌اندازی می‌شود تا به صورت هفتگی در نقاط مختلف شهر اقدام به عرضه کتاب به ویژه آخرین انتشارات در این عرصه را داشته باشند.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در موضوع اختصاص نیم درصد شهرداری به کتابخانه‌ها گفت: شهرداری در این زمینه حتی بیش از تعهد خود پرداخت کرده و در چند سال گذشته نیز 15 کتابخانه در محلات مختلف شیراز ساخته است که باید این کتابخانه‌ها وارد مرحله ارائه خدمات شود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار