با صدور بیانیه‌ای انجام گرفت
بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه به‌دنبال هتک حرمت دانشجویان این دانشگاه بیانیه‌ای صادر کرد و خواستار برخورد جدی با عامل این رخ‌داد تلخ شد.
کد خبر: ۲۹۸۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ 18 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه به‌دنبال هتک حرمت دانشجویان این دانشگاه بیانیه‌ای صادر کرد.در این بیانیه آمده است: «دانشگاه باید کارخانه آدم‌سازی باشد». دانشگاه محل تربیت متخصصان و مدیران آینده است، چراکه متخصصان، مدیران و آینده‌سازان کشور همین دانشجویان امروز هستند و دانشگاه است که شخصیت و هویت دانشجو را شکل می‌دهد.
این بیانیه می‌افزاید: اگر بخواهیم زمام‌داران آینده این مرز و بوم انسان‌هایی شایسته باشند باید شخصیت دانشجو را گرامی داریم و به او هویتی والا بدهیم. با تحقیر و توهین انسان‌هایی بلندهمت ساخته نمی‌شوند؛ با تحقیر نمی‌توان آرش کمان‌گیر و رستم دستان ساخت، با تحقیر و توهین نمی‌توان پوریای ولی و میرمهنا و میرزا کوچک‌خان و نواب‌صفوی تربیت کرد، با تحقیر نمی‌توان امثال سردار متوسلیان، شهیدان همت، خرازی، چمران، باکری، باقری و... را رشد داد. اگر می‌خواهیم انسان‌هایی با روح بزرگ و همت عالی بسازیم باید برای دانشجویان عزت قایل شویم. شهریاری، احمدی‌روشن، علی‌محمدی، رضایی‌نژاد و تهرانی‌مقدم انسان‌هایی باغیرت و عزت‌مند بودند. شهدای مدافع حرم انسان‌هایی هستند که در راه خدا برای حفظ عزت و هویت اسلامی ایرانی جان خویش را فدا کردند.
این بیانیه تاکید می‌کند: چگونه می‌شود در یک دانشگاه، مسؤولان دانشجویان را حقیر بشمارند و ادعای خدمت به میهن را داشته باشند. 
تحقیر دانشجویان از سوی برخی از مدیر گروه‌ها، رفتار نامناسب با دانشجویان در زمان حضور مسؤولان وزارت علوم در دانشگاه از سوی مسؤولان دانشگاه، بها ندادن به تشکل‌ها، کانون‌ها و انجمن‌های علمی و در یک کلام فعالان دانشجویی، عدم برنامه‌ریزی صحیح آموزشی که موجب افزایش سنوات حضور دانشجویان (هدررفت عمر دانشجویان) یا حداقل فشار مضاعف بر آنان در دانشگاه می‌شود و... جز سرخوردگی دانشجو نتیجه دیگری در پی نخواهد داشت و جدیدترین شاهکار، یعنی اهانت مدیرکل آموزشی دانشگاه به دانشجویان و اعمال خشونت.
در ادامه این بیانیه تصریح شده است: مسؤولان دانشگاه با چه رویی می‌خواهند مسأله را با یک عذرخواهی آن‌هم در یک کانال تلگرامی برطرف کنند. 
این بار اولی نیست که این اتفاق افتاده است و مسؤولان باید به افکار عمومی دانشگاه پاسخ‌گو باشند چرا زمانی که مدیرکل آموزش 2 سال پیش به یک دانشجو اهانت کرد و دانشجوی دیگری را با وضع نامناسب از محل ثبت‌نام بیرون کرد و به دانشجوی سوم تهمت زد، برخورد جدی با وی صورت ندادند؟ چرا سال گذشته که با یکی از کارمندان دانشگاه درگیر شد با او برخوردی نکردند؟ چرا در ایام سال که به برخی از دانشجویان اهانت شد حتی متوجه نشدند؟ چرا آن‌قدر مسامحه کردند که امروز مدیرکل آموزش به خود جرأت بدهد به جمع دانشجویان فحاشی کند و موبایل دانشجوی دختری را از وی به‌زور بگیرد و خرد کند.
البته اگر إن‌شاءالله به محتویات آن تعرض نکرده باشد!این بیانیه مطرح می‌کند: آیا اگر یک دانشجو به مدیر آموزش همان لفظ را می‌گفت، با وی مسامحه می‌شد؟ جالب آنکه پس از درخواست تجمع بسیج دانشجویی دانشگاه رازی در مقابل این اعمال زشت و ناصواب، معاونت آموزشی بسیاری از محدودیت‌های سایت گلستان را برمی‌دارد تا برخی از دانشجویان راضی شوند و حجم اعتراضات کاهش یابد. اگر این اقدام فریب‌کاری نیست پس چه نام دارد؟ اما مسؤولان دانشگاه بدانند که دانشجویان فریب نیرنگ بازی را نخواهند خورد و عزت دانشجویان اجازه ساکت ماندن در برای این وقایع را نمی‌دهد.
بیانیه مذکور تصریح می‌کند: آقایان اگر صدق نیت دارند و نمی‌خواهند دانشجویان را فریب بدهند، برای آن‌که بار دیگر امثال این خطاهای بزرگ رخ ندهد، مسؤولیت را به افراد شایسته‌تر واگذار کنند. در غیر این‌صورت ریاست دانشگاه که شعار اخلاق سر می‌دهد بداند که اولا عدم برخورد جدی به منزله تأیید هتاکی‌ها به‌شمار می‌رود و در درجه دوم اگر سایر مسؤولان دانشگاه ببینند در صورت ارتکاب هرگونه خطا، در جایگاهشان ایمن خواهند ماند آن‌وقت هر لحظه باید منتظر حادثه‌ای نو باشیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
تابناک عزیز، لطفاً منتشر کن تا یک‌طرفه به قاضی نرفته باشیم. بنده خودم در دانشگاه رازی هستم و تقریباً در جریان اعتراضات این تشکل‌ها قرار دارم. قضیه چیزی نیست جز غوغاسالاری تشکل‌هایی که از بیرون از دانشگاه خط می‌گیرند و یا حداقل با مسؤلان فعلی که عمدتاً از طیف تدبیر و امید و جریان اعتدال هستند، سرِ ناسازگاری دارند. هدفشان هم ناتوان نشان دادن مسؤلان آموزش دانشگاه است تا بتوانند از این فضا به‌طور خاص در دانشگاه و به‌طور عام در شهر و استان در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده بیشترین بهره‌برداری را بکنند. این طیف عمدتاً درخواست‌های غیرقانونی دارند. مانند رفع تداخل کلاسی و امتحانی و همینطور رفع پیش‌نیازهای دروس، که آنهایی‌که از الفبای آموزش اطلاع دارند، می‌دانند که چنین چیزی به بازی گرفتن قوانین آموزشی و ایجاد هرج‌و‌مرج آموزشی است. البته کاملاً مشخص است که این درخواست‌ها بهانه‌ای بیش نیست و هدف اصلی همان است که گفته شد. والّا کمبودهای این دانشگاه، کم و بیش در حد سایر دانشگاه‌هاست. اتفاقاً اوضاع دانشگاه از هر لحاظ در دورهٔ آقای احمدی‌نژاد به‌مراتب پایین‌تر از شرایط فعلی بود. اما از این دوستان صدایی برنخاست!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار