مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه:
مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت: نتایج نمونه‌برداری از آب شرب هرسین نشان داده که این آب فاقد هرگونه آلودگی میکروبیولوژی، شیمیایی و رادیواکتیو است.
کد خبر: ۲۹۷۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 17 September 2016
به گزارش تابناک به نقل ازتسنیم و به نقل ازروابط عمومی اداره کل استاندارد استان، محمودرضا نیازی اظهار داشت: به‌دنبال پخش شایعه آلودگی آب شرب هرسین در ماه‌های گذشته و نگرانی‌های ایجاد شده برای شهروندان، کارشناسان اداره کل استاندارد کرمانشاه برای بررسی موضوع با هماهنگی دادستان شهرستان هرسین و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی به محل اعزام شدند.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه افزود: کارشناسان این اداره کل از آب شرب هرسین و پنج نقطه این شهر همچون تازه آباد، پارک شهرمحله قاضی، کوچه نادری، شهرک جنوبی، محله راخیز جنب منبع آب نمونه‌برداری کردند و نمونه‌ها جهت مطابقت با استانداردهای ملی مربوطه در ویژگی‌های میکروبیولوژی، فیزیکی و شیمیایی و رادیواکتیو مورد ارزیابی قرار گرفت.
نیازی گفت: نتایج این نمونه‌برداری از آب شرب شهر هرسین در ویژگی‌های میکروبیولوژی با استاندارد ملی 1011 مورد ارزیابی قرار گرفت که نمونه‌ها فاقد هرگونه آلودگی میکروبی بودند.
وی افزود: در ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی 34 فاکتور آب شرب از جمله کدورت آب، طعم و بو، PH، کلسیم، سدیم، منیزیم، کلراید، سولفات، فلزات سنگین از جمله سرب، کادمیم، جیوه و غیره  مورد آزمون قرار گرفت که نتایج حاصل از تمامی نمونه‌ها با استاندارد ملی شماره 1053 مطابقت داشت و تنها در فاکتور فلوراید موجود در آب 0.3 کمتر از حد مجاز استاندارد بود که به نظر نمی‌رسد برای مصرف کننده از جهت سلامت مشکلی ایجاد کند.
نیازی گفت: همه نمونه‌ها به لحاظ بررسی وجود مواد متشکله رادیواکتیو در آب،  به سازمان انرژی اتمی (پژوهشکده چرخه سوخت هسته‌ای) ارسال شد که نتایج آزمون نمونه‌ها عاری از هرگونه آلودگی اعلام گردید و می‌توان گفت که آب شرب شهرستان هرسین فاقد هرگونه آلودگی در ویژگی‌های مورد آزمون است.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در راستای ماده چهار قانون سازمان ملی استاندارد ایران، این سازمان مکلف است به‌منظور حفظ ایمنی و بهداشت عمومی جامعه نسبت به تعیین کیفیت و ویژگی‌های کالاها و خدماتی که  حائز اهمیت هستند اقدام و نتایج حاصل را جهت اطلاع عموم شهروندان و مراجع اعلام کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار