رئیس کمیسیون فرهنگی و امور اجتماعی شورای شهر سرعین خبر داد:
رئیس کمیسیون فرهنگی و امور اجتماعی شورای شهر سرعین از اختصاص 100 متر‌مربع پروانه رایگان به مزدوجین سرعینی خبر داد.
کد خبر: ۲۹۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳ 29 April 2015

به گزارش فارس ، محمود زنده‌دل پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی شوراها در سرعین اظهار کرد: قرار است افرادی که از ابتدای امسال ازدواج کنند 100 متر پروانه ساختمانی رایگان صادر شود  تا از این مزایا بهره‌مند شوند که این کار شورا در حمایت از تاکیدات مقام معظم رهبری در تقویت و توسعه امر ازدواج و تحکیم نظام خانواده است.

وی گفت: ما همچنین از مهر ماه سال 93 تصمیم گرفتیم مبلغ 100 هزار تومان را به کلیه متولدین در شهر سرعین به عنوان هدیه پرداخت کنیم که این فعالیت شورا نیز در راستای سیاست کشور با هدف افزایش جمعیت و ترغیب و تشویق مردم به زاد و ولد است.

رئیس کمسیون فرهنگی و امور اجتماعی شورای شهر سرعین افزود: قرار است امسال به همت شورا و شهرداری سرعین سالن اختصاصی بانوان احداث و تجهیز شود تا رشته‌های مختلف ورزشی همچون والیبال، فوتسال و بسکتبال با حضور علاقمندان مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

زنده‌دل از تلاش شورا و شهرداری برای اخذ مجوز از وزارت کشور برای تاسیس سازمان فرهنگی ورزشی خبر داد و یادآور شد: امیدواریم تا پایان سال با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم زمینه خوبی برای تحقق این کار برآید.

این مسئول اهمیت تکمیل زمین چمن طبیعی ورزشی را در شهر سرعین برای میزبانی از تیم‌های برپا کننده اردوهای تیم ملی و باشگاهی یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم با این اقدام تیم‌هایی که در تابستان برای برگزاری اردو در سرعین حاضر می‌شوند به جای سفر به شهرهای همجوار در استفاده از زمین چمن این تاسیسات استفاده کنند.

رئیس کمسیون فرهنگی و امور اجتماعی شورای شهر سرعین ادامه داد: قرار است با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود دستگاه سونوگرافی و رادیولوژی در سرعین راه‌اندازی و نصب شود و تا فصل گردشگری بتوانیم در این حوزه‌ها به هموطنان ارائه خدمات کنیم.

زنده‌دل تصریح کرد: شهر سرعین با داشتن 20 هزار جمعیت تا کنون فاقد این امکانات و همچنین آمبولانس مجهز بوده و در کنار آن قرار است در این شهر گردشگری برای اولین بار دفتر پلیس +10 و آموزشگاه راهنمایی و رانندگی برای تعلیم رانندگان و همچنین راه‌اندازی واحدها و مجموعه های خدماتی تلاش می‌شود.

وی به برنامه‌های فرهنگی شورای شهر سرعین اشاره کرد و گفت: در تقویت حمایت از برنامه‌های دینی و مذهبی که شورای شهر ردیف اعتباری برای آن پیش‌بینی کرده است توزیع 5 هزار احسان در ایام فاطمیه، حمایت از اعزام راهیان نور و تامین کمک مالی از طرف شورای شهر مراسم معنوی اعتکاف در سال جاری انجام شده است.

رئیس کمسیون فرهنگی و امور اجتماعی شورای شهر سرعین به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای شهرداران و استان در دو نوبت و همچنین میزبانی سرعین در برگزاری همایش حوزه‌های علمیه شمال غرب کشور همکاری‌های خوبی را با مسئولان انجام دادیم.

زنده‌دل حمایت 100 درصدی را از سرمایه‌گذاران فرهنگی در شهر سرعین یادآور شد و بیان کرد: ما آمادگی داریم حتی با پرداخت اجاره بها از فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و اجتماعی در شهر سرعین حمایت کنیم مثلاً اجاره بهای مکان تعلیم آموزشگاه رانندگی را متحمل شویم و یا کلاس‌های مختلف آموزشی ـ فرهنگی و ... را بر عهده بگیریم.

وی با بیان اینکه شهر توریستی سرعین با مشکلاتی روبه‌رو است که اگر در رفع آن بکوشیم سرعین متحول خواهد شد و به ماندگاری بیشتر مسافران و گردشگران نیز کمک خواهد شد، تصریح کرد: از آن جمله می‌توان به نبودن شهر بازی سرپوشیده و سرباز، نبود مراکز تفریحی، مراکز خرید مناسب، نمایشگاه‌های دائمی، سینما، نگارخانه و مهمتر از همه نبود شهرک صنعتی که سبب شده واحدهای تولیدی و کارخانجات در این شهر مستقر نباشد امیدواریم با حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در آینده شاهد رشد و بالندگی دو چندان شهر سرعین باشیم.

عضو شورای شهر سرعین گفت: ما آمادگی داریم از سرمایه‌گذارانی که مطابق با استانداردهای جهانی در این شهر هتل 5 ستاره مدرن و مجهز ایجاد کنند با ارائه تخفیف پروانه ساختمانی از 50 تا 100 درصد از آنها حمایت کنیم که با توجه به حضور گردشگران و برپایی اردوهای و تیم‌های لیگ برتر فوتبال و باشگاه‌های کشورمان در سرعین این امر در کنار احداث زمین چمن می‌تواند شرایط خوبی را برای سرعین فراهم آورد.

زنده‌دل از مسئولان خواست دیدگاه‌هایشان را در ارتباط با کمپ تیم ملی مثبت کرده و برای احداث کمپ تیم‌های ملی در این شهر اقدامات لازم را انجام دهد.

 وی در پایان سخنان خود با ابراز خرسندی از اجرای طرح الکترونیکی صدور پروانه در شهرداری سرعین گفت: کلیه کارهای عمرانی شهر از جمله تعویض جداول، پازل پیاده‌روها و روکش آسفالت سطح شهر، همه در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و جذب گردشگران با دگرگونی چهره شهر سرعین و زیباتر شدن آن انجام می‌شود که انتظار می‌رود روزی را شاهد باشیم تا سرعین به قطب گردشگری جهان تبدیل شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار