مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: دشمنان ما سعی می‌کنند مردم را از قرآن کریم جدا کرده و مسلمانان را نسبت به هم بیگانه کنند ولی این کتاب آسمانی توانسته مذاهب را بدون هیچ‌گونه تفرقه‌ای در کنار هم به صورت برادرانه بنشاند.
کد خبر: ۲۵۷۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 08 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، آیین پایانی طرح قرآنی نسیم همدلی2 از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس با حضور شهروندان روزه‌دار، قاریان و حافظان قرآن کریم و جمعی از مسؤولان در مسجد علی بن ابیطالب(ع) محله داماهی بندرعباس برگزار شد.
 
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس در این مراسم اظهار کرد: یکی از بزرگترین فواید این محفل قرآنی، انس شهروندان با قرآن کریم است که در سال دوم برگزاری آن هستیم.
 
محمدمهدی جهانبخش با اشاره به سیاست‌های مختلف دشمنان نظام مقدس اسلامی و کلام‌الله گفت: دشمنان ما سعی می‌کنند مردم را از این کتاب مقدس آسمانی جدا کرده و مسلمانان را نسبت به هم بیگانه کنند ولی این کتاب آسمانی توانسته مذاهب مختلف را در کنار هم بدون هیچ‌گونه تفرقه  به صورت برادرانه بنشاند.
 
وی با اشاره به برگزاری طرح قرآنی نسیم همدلی2 ادامه داد: این طرح قرآنی که در سال دوم برگزاری خود است توانسته محور اصلی برنامه‌های فرهنگی سازمان در ماه مبارک رمضان باشد و  تشکیل این‌ جلسات قرآنی نعمت بزرگ الهی است.
 
جهانبخش تصریح کرد: هدف از برگزاری این کرسی‌ها در محلات مختلف شهر بندرعباس، ایجاد فضایی قرآنی است که با بهره‌گیری از ممتازترین قاریان شهر بندرعباس با هدف گسترش فرهنگ قرآنی برگزار شد.
 
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس عنوان کرد: در کنار این مراسم که روزانه به تلاوت یک جزء قرآن کریم پرداخته می‌شد تجلیل از خادمین، بانیان و پاکبانان محلات شهر بندرعباس از مهمترین برنامه‌های جانبی این طرح بزرگ قرآنی بود.
 
در ادامه این مراسم رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به تداوم این برنامه قرآنی اظهار داشت: امیدواریم این برنامه در طول سال نیز به حرکت خود ادامه دهد و تمام محلات شهر بندرعباس از استشمام عطر دل‌انگیز قرآن کریم بهره‌مند شوند و بتوانیم از قرآن به‌عنوان اصلی‌ترین محور فرهنگی، بهترین استفاده را ببریم.
 
پرویز سالاری گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بندرعباس به‌عنوان یکی از دستگاه‌های اجرایی در حوزه فرهنگ و ورزش است که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال پایه‌گذار تأسیس مرکز قرآنی شهرداری بندرعباس باشیم.
 
وی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را بر پایه و اساس کتاب وحی خواند و افزود: از تمام دستگاه‌های فرهنگی می‌خواهیم با یک اقدام عملی در پی ساخت یک مرکز بزرگ قرآنی باشند.
 
در پایان این مراسم از قاریان شرکت‌کننده در طرح قرآنی نسیم همدلی2 با اهدای لوح یادبود و هدایایی تجلیل شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار