رئیس سازمان بهزیستی کشور، شهریه سال جاری مهدهای کودک را به بهزیستی استانها ابلاغ کرد.
کد خبر: ۲۵۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵ 26 June 2016
رئیس سازمان بهزیستی کشور، شهریه سال جاری مهدهای کودک را به بهزیستی استانها ابلاغ کرد.
 
به گزارش ایران، شهریه مهدهای کودک طی بخشنامه‌ای توسط انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور به تمام مدیران بهزیستی استانها ابلاغ شد و شهریه ابلاغی از تیرماه سال جاری اجرا می‌شود.
 
این بخشنامه دارای 13 بند به این شرح است:
1) شهریه ابلاغی از تیر ماه سال جاری قابلیت اجرا دارد.
2) شهریه مذکور شهریه پایه (شهریه مهدهای کودک یک ستاره مشروط ) بوده و طبق روال سنوات گذشته به منظور رعایت بند (2) بخشنامه شماره 16002/1 مورخ 17/6/86 وزیر محترم وقت بازرگانی مبنی بر تعیین شهریه مهدهای کودک بر اساس درجه بندی و ارتقاءکیفیت خدمات مهدهای کودک، شهریه مهدهای کودک یک ستاره 10 درصد، دو ستاره 20 درصد، سه ستاره 30 درصد و چهار ستاره 40 درصد بیشتر از شهریه پایه در نظر گرفته شده است .
3) شهریه فوق بدون احتساب هزینه تغذیه (صبحانه و ناهار) است.
4) در صورتی که مهدکودک تغذیه (صبحانه و ناهار) ارائه نماید حداکثر هزینه ماهیانه آنها 700/000 ریال است.
5) تهیه و تأمین لوازم بهداشتی مصرفی مهدکودک ( نظیر مایع دستشویی، دستمال کاغذی و... ) به عهده مهدکودک است.
6) تهیه لوازم التحریر مورد نیاز کودک بر عهده والدین است لیکن به منظور رفاه حال والدین و در صورت رضایت آنان و پرداخت هزینه مربوطه می‌تواند توسط مهدکودک تهیه شود.
اجرای فعالیت های فوق‌برنامه در مهد کودک های تمام وقت
7) هر مهدکودک تمام وقت (مهدکودکی که از ساعت 7:30 لغایت 15:30 فعالیت می‌کنند) می‌تواند با بکارگیری مربیان دارای مهارت و کارت مربیگری از مراجع ذیصلاح حداکثر 5 فعالیت را در قالب یکی از محورهای زیر اجرا کنند:
الف) فعالیتهای ورزشی
ب) فعالیتهای هنری (نمایش خلاق، سفالگری، نقاشی)
ج) فعالیتهای فرهنگی ( آموزش ویژه قرآن به کودکان و...) بدیهی است انتخاب نوع فعالیتهای فوق برنامه می‌بایست در راستای رشد و تکامل همه جانبه کودکان بوده و کاملا منطبق بر فرهنگ اسلامی و ایرانی باشد .
8) شرکت کودکان در هر یک از فعالیت های فوق کاملا اختیاری بوده و بایستی با رضایت کتبی والدین باشد و شهریه آن نیز جداگانه محاسبه می‌شود که شهریه هر فعالیت حداکثر 5 درصد شهریه نهایی هر مهد کودک است.

شیوه محاسبه شهریه هر ساعت اضافه فعالیت مهد کودک
9)شهریه هر ساعت اضافه فعالیت مهدکودک در هر گروه سنی از طریق زیر محاسبه خواهد شد:
شهریه ماهیانه هر کودک در هر گروه سنی تقسیم بر ساعت فعالیت عادی مهدکودک در طول یک ماه برای همان گروه سنی (ساعت فعالیت عادی مهدکودک تمام وقت 208، نیمه وقت 104، شبانه یا شبانه روزی براساس 8 ساعت نگهداری کودک 208 ساعت)
10)هزینه سرویس ایاب و ذهاب کودکان با توافق والدین و مهدکودک بطور جداگانه اخذ خواهد شد، بدیهی است مهدهای کودک تنها مجاز به استفاده از سرویس های دارای مجوز و رانندگان با صلاحیت و متعهد و ترجیحاً دارای راننده بانوان با رعایت تعرفه‌های معمول هستند.
11) دریافت هرگونه وجهی تحت هر عنوان در قالب قرارداد با والدین به منظور ارائه خدمات ویژه و تخصصی و یا به هر شکل دیگری ممنوع است.
12) مهدهای کودک مجاز هستند شهریه سالیانه مهدکودک را بصورت ماهیانه، فصلی و یا با توافق والدین به نحوه دیگری دریافت دارند و در صورت انصراف کودک از دریافت خدمات، مهدکودک مجاز به دریافت شهریه آن ماه به صورت کامل است.
13) بخشنامه شهریه مصوب که از سوی استان برای مهدهای کودک ارسال خواهد شد، باید در معرض دید عموم والدین قرار گیرد.
بـــدیهی است مسئــولیت حسن اجرای بخشنامه جاری بر عهده مدیر‌کل بهزیستی استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار