کد خبر: ۲۴۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ 20 June 2016


موضوع شهریه مدارس غیردولتی موضوع جدیدی نیست، اما با اتمام امتحانات پایانی دانش‌آموزان و شروع فصل ثبت‌نام مدارس، این موضوع ملموس‌تر می‌شود.

به گزارش فارس برخی مدارس غیردولتی در تهران برای خودشان خودمختار هستند و هر چه فریاد زده می‌شود که سقف شهریه این مدارس رعایت شود، گوش شنوایی نیست و فشار بر اولیا هر روز بیشتر از دیروز است.

بر اساس اعلام مجتبی زینی‌وند مدیر کل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، کف شهریه مدارس ابتدایی غیردولتی در شهر تهران 2 میلیون و 22 هزار تومان و سقف آن 5 میلیون و 595 هزار تومان است.

این در حالی است که بسیاری از مدارس غیردولتی تهران این سقف شهریه اعلام شده را رعایت نمی‌کنند و در همین مدت زمان اندک از شروع زمان ثبت نام، از بررسی 400 مدرسه غیردولتی 69 پرونده تخلف ثبت شده است.

چند مصداق دریافت شهریه‌های میلیونی و خارج از سقف تعیین شده آموزش و پرورش تهران را در زیر بخوانید.

مدرسه‌ای با شهریه مصوب 4 میلیون و 600 هزار تومان و دریافتی 10 میلیونی

مسوول یکی از مدارس دخترانه غیردولتی منطقه یک تهران در خصوص شهریه ثبت نام به خبرگزاری فارس گفت: در سال گذشته برای دانش‌آموز اول دبستان بدون در نظر گرفتن هزینه سرویس حدود 8 میلیون و 500 هزار تومان دریافت می‌کردیم اما امسال حدود 20 درصد هزینه‌ها بیشتر شده است و مبلغ دریافتی برای اول دبستان حدود 10 میلیون تومان شده است.

به گزارش فارس، در لیست منتشر شده شهریه مدارس غیردولتی تهران، حداکثر شهریه‌ای که برای این مدرسه لحاظ شده است، 4 میلیون و 647 هزار تومان است، اما اکنون حدود پنج میلیون تومان به عنوان سقف شهریه دریافتی و حدود پنج میلیون تومان به عنوان زیرمیزی از اولیا دانش‌آموزان اخذ می‌کنند.

مدرسه‌ای با شهریه 6 میلیون تومانی و دریافتی 10 میلیون و 500 هزار تومانی

یکی از مدارس ابتدایی غیردولتی منطقه 2 آموزش و پرورش تهران که حداکثر شهریه مصوب آن پنج میلیون تومان لحاظ شده است، برای پایه ششم 10 میلیون تومان از اولیا طلب می‌کند.

همین مدرسه برای پایه هفتم حداکثر 6 میلیون 137 هزار تومان به عنوان سقف شهریه می‌تواند دریافت کند که یکی از اولیا در این خصوص به فارس گفت: اکنون این مدرسه برای ثبت نام فرزندم 10 میلیون و 500 هزار تومان طلب شهریه کرده است.

ثبت نام پیش دانشگاهی 14 میلیون تومان

بر اساس گزارش‌های میدانی خبرنگار فارس، مدارسی در منطقه 5 آموزش و پرورش تهران هستند که برای ثبت نام دانش‌آموزان در مقطع متوسطه دوم غیردولتی تا 11 میلیون تومان طلب شهریه از اولیا دارد.

همچنین در منطقه 5 آموزش و پرورش تهران برای ثبت نام دانش‌آموزان پیش دانشگاهی در دو مدرسه‌ هر کدام 13 و 14 میلیون تومان شهریه درخواست می‌شود.

البته در این بین مدارسی که سقف و کف شهریه مدارس غیردولتی را رعایت می‌کنند نیز وجود داشتند و همین تعداد مدارسی که شهریه‌های مصوب را رعایت نمی‌کنند باعث بدبینی خانواده‌ها و اجتماع می‌شوند.

برخی مدارس غیردولتی تهران این روزها برای اینکه از گزند بازرسان مدارس غیردولتی در امان باشند، با اولیا مذاکره می‌کنند که در قرارداد شهریه مصوب را دریافت و خارج از قرارداد به شرط پرداخت مبالغ بیشتر، اجازه تحصیل فرزندشان در آن مدرسه را صادر می‌کنند.

ورود اینگونه زیرمیزی‌ها به مدارس غیردولتی تهران باعث از بین رفتن بیشتر چهره مدارس غیردولتی می‌شود و امیدواریم که بازرسان این مدارس این موضوع را مورد بررسی و رصد قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار