سخنگوی آموزش و پرورش تهران از اجرای برنامه نظارت و ارزیابی عملکرد مدارس غیردولتی شهر تهران به صورت هوشمند و منظم تا پایان اسفندماه ۹۵ خبر داد و گفت: تاکنون از ۴۰۰ مدرسه در سطح تهران بازدید به عمل آمده و ۶۹ مورد تخلف ثبت شده است.
کد خبر: ۲۴۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷ 19 June 2016
مسعود ثقفی با بیان اینکه برنامه نظارت و عملکرد مدارس غیردولتی شهر تهران با محوریت نحوه دریافت شهریه از نیمه اردیبهشت سال جاری آغاز شده است و به صورت هوشمند مستمر و منظم تا پایان اسفندماه ۹۵ ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: در این نظارت‌ها از حدود ۵۰ ناظر مجرب به منظور بازدید از مدارس غیردولتی استفاده می‌شود.

وی افزود: تاکنون از مجموع ۴۰۰ مدرسه، بازدید شده و متاسفانه ۶۹ مورد تخلف کشف و پرونده آنها جهت رسیدگی به شورای نظارت مدارس غیردولتی شهر تهران ارسال شده است.

سخنگوی آموزش و پرورش تهران ضمن اعلام این خبر که از میان این پرونده‌ها، پرونده ۱۷ مدرسه نیز به مراجع ذی‌ربط قضایی ارسال شده است، گفت: مجازات‌های قانونی برای متخلفان شامل عزل مدیر، توقف فعالیت مدرسه از یک تا سه سال، استرداد وجوه مازاد بر شهریه مصوب اولیاء است.

ثقفی تاکید کرد: به منظور اثربخشی کامل نظارت بر دریافت شهریه مدارس غیردولتی، باید اولیای دانش‌آموزان به توصیه‌های آموزش و پرورش عمل کنند.

وی ادامه داد: توصیه اول این است که والدین قبل از ثبت نام فرزند خود اطلاعیه‌های مربوط به میزان شهریه مصوب و جزییات خدمات آموزشی و پرورشی را در وب سایت آموزش و پرورش شهر تهران مطالعه کنند.

 سخنگوی آموزش و پرورش تهران با بیان اینکه اولیاء لازم است در هنگام ثبت‌نام یک نسخه از قرارداد ثبت‌نام را که باید به طور کامل جزییات خدمات آموزشی و پرورشی مدرسه در آن مشخص شده و به امضای مدیر مدرسه رسیده را دریافت کنند، گفت: همچنین توصیه می‌کنیم، خانواده‌ها با ناظران آموزش و پرورش در صورت تماس آنها یا دعوت از آنها جهت بررسی مستندات وجوه پرداختی همکاری کنند.

ثقفی تاکید کرد: همانگونه که بارها اعلام شده شهریه مدرسه شامل کلیه برنامه‌های مصوب آموزشی به همراه خدمات آموزشی و پرورشی فوق برنامه است و استفاده سایر خدمات از قبیل لباس فرم، غذا و سرویس ایاب و ذهاب جزو شهریه نبوده و کاملا اختیاری است. اولیا باید از مجوز قیمت خدمات اطمینان حاصل کنند و سپس توجه داشته باشند که استفاده از هرکدام از آنها باید براساس قراردادهای جداگانه باشد.

سخنگوی آموزش و پرورش تهران در پایان اعلام کرد: اولیاء در صورت مشاهده هرگونه تخلف از موارد ذکر شده، از طریق صندوق الکترونیکی ۰۱۹۲۳۸۰۴۴۱۴ و یا شماره تلفن‌های ۸۸۹۶۴۰۳۳ – ۸۸۹۶۴۰۰۶ با ذکر نام مدرسه و مبلغ شهریه، بدون ذکر مشخصات دانش‌آموز تماسبرقرار و  درصورتی که شکایات واصله مستند باشد و تخلف از سوی بازرسان آموزش و پرورش محرز شود، قاطعانه اعلام می‌کنیم، ظرف ۷۲ ساعات مازاد شهریه را برمی‌گردانیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار