مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز استان یزد گفت: در حال حاضر 120 هزار دانش‌آموز یزدی در مدارس خیرساز مشغول به تحصیل هستند.
کد خبر: ۲۲۴۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶ 04 May 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدعلی خواجه‌‌رضایی،در نشستی خبری با بیان اینکه 35 درصد فضاهای آموزشی یزد خیرساز است، اظهار داشت: از 200 هزار دانش‌آموزی یزدی، 120 هزار نفر در مدارس خیرساز یا مدارسی که با مشارکت خیران تکمیل، تجهیز یا نوسازی شده، تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه استان یزد در کل کشور رتبه نخست را در زمینه مدرسه خیرساز و مشارکت خیران در مدرسه‌سازی دارد، افزود: 2 هزار و 100 نفر در استان یزد عضو مجمع خیران مدرسه‌ساز هستند.

خواجه‌رضایی با بیان اینکه در سطح کشور، 510 هزار کلاس درس توسط خیران ساخته شده است، بیان کرد: این تعداد، 25 درصد کل مدارس احداث شده در سطح کشور را تشکیل می‌دهد اما در استان یزد 35 درصد مدارس توسط خیران ساخته شده است.

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز استان یزد با بیان اینکه کار ساخت مدرسه توسط خیران در استان یزد از 150 سال پیش آغاز شده است، خاطرنشان کرد: مردم یزد سابقه‌ای طولانی در انجام کار خیر و ساخت مدرسه، مسجد و دیگر مکان‌های عام‌المنفعه دارند.

این مسؤول تصریح کرد: خیران استان یزد امسال 23 میلیارد تومان برای ساخت مدرسه تعهد کردند ضمن اینکه امسال تفاهم‌نامه ساخت دو پروژه با مشارکت خیران در استان یزد امضا می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه با همه کمک‌هایی که در ساخت مدرسه در یزد می‌شود، 38 درصد کلاس‌های درس استان یزد غیراستاندارد هستند، افزود: در استان یزد 8 هزار کلاس درس وجود دارد که 3 هزار کلاس آن معادل 38 درصد غیراستاندارد است و باید با کمک خیران بهسازی شود.

خواجه‌‌رضایی یادآور شد: باید 360 مدرسه در استان یزد ساخته شود تا نیاز استان به مدارس استاندارد و نوسازی شده تکمیل شود که این میزان ساخت و ساز حداقل به 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این اعتبار در توان دولت نیست و خیران باید وارد عمل شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار