یک کارشناس تغذیه از مردم خواست تا در روز طبیعت مراقب سلامت خود باشند.
کد خبر: ۲۰۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸ 31 March 2016
یک کارشناس تغذیه از مردم خواست تا در روز طبیعت مراقب سلامت خود باشند.

فرزاد بابایی در آستانه روز طبیعت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه مصرف گیاهان بهاری یا آب چشمه‌ها می‌تواند آلودگی‌های انگلی و میکروبی را در افراد در پی داشته باشد، از شهروندان خواست تا در روز طبیعت مراقب سلامت خودشان و فرزندانشان باشند.

بابایی از افراد خواست تا از خوردن گیاهان بهاری به صورت خام و نشسته صرف نظر کرده و  پس از ضدعفونی و طبخ، از این گیاهان استفاده کنند.

این کارشناس تغذیه مصرف گیاهان بهاری به صورت خام را به دلیل احتمال وجود سموم و کودهای شیمیایی توصیه نکرد و گفت: از آنجایی که گیاهان بهاری اغلب در مزارع کشاورزی رویش پیدا کرده و میزان استفاده سموم و کودها در این اراضی بالا است، لذا استفاده از گیاهان بهاری به صورت خام توصیه نمی‌شود.

بابایی در ادامه به افرادی که سنگ کلیه دارند توصیه کرد از خوردن ریواس که حاوی مقادیر زیادی اگزالات است صرف نظر کنند تا دچار مشکل نشوند.

بابایی یک توصیه هم برای افرادی که از قرص‌های رقیق کننده خون استفاده می‌کنند داشت و  از آنها خواست تا از مصرف گیاهان بهاری خودداری کنند، زیرا مصرف این گیاهان برای آنها مفید نیست و می‌تواند در تقابل با مصرف قرص‌ها مشکلاتی را برای آنها بوجود آورد.

وی در ادامه درخصوص استفاده از آب چشمه‌ها نیز توضیحاتی داد و مصرف آب چشمه‌ها  را تنها در صورتی توصیه کرد که سلامت آن از سوی مراجع رسمی یا محلی مثل خانه‌های بهداشت تایید شده باشد.

وی با بیان اینکه زلال بودن آب نشان دهنده تمییز بودن آن نیست، گفت: شکل ظاهری آب نمی‌تواند تاییدکننده سلامت آن باشد.

بابایی سپس استفاده از آب پارک‌ها یا محل هایی که آب آنها شرب نیست را توصیه نکرد و گفت: این آب‌ها مراحل تصفیه و کلرزنی را نداشته‌اند و ممکن است آلودگی میکروبی یا انگلی داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار