مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: خرید مرغ زنده در استان تهدید کننده صنعت مرغداری می‌باشد و انگیزه را برای توسعه این بخش کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۱۹۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹ 11 March 2016
مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: خرید مرغ زنده در استان تهدید کننده صنعت مرغداری می‌باشد و انگیزه را برای توسعه این بخش کاهش می‌دهد.

به گزارش تابناک کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان؛ شهرام قنبری با اشاره به اینکه فروش مرغ زنده در معابر عمومي در سطح شهر يكي از پديده هاي ناپسند و برهم زننده زيبایی محسوب می‌شود افزود: خرید مرغ زنده در معابر عمومی يكي از فرهنگ هاي نامطلوب مواد غذايي به ويژه مواد پروتئيني می‌باشد که باید از سطح جامعه حذف شود و شاخص هاي سطح بهداشت عمومي و اقتصادي استان به سمت استفاده از مواد پروتئینی بهداشتی سوق پیدا کند.

وی با بیان اینکه خرید مرغ زنده سلامت جامعه را نیز تهدید می‌کند خاطرنشان کرد: زنده فروشی مي تواند عاملي باشد براي شيوع بيماريهاي خطرناك از قبيل آنفلوآنزا؛ همچنین ذبح مرغ در کوچه و خیابان از لحاظ روانی برای کودکان و نوجوانان مخاطره آمیز است.

قنبری با اشاره به اینکه  زنده فروشي مرغ در سطح معابر و خيابان ها عرضه ي خارج از شبكه محسوب مي گردد تصریح کرد: هیچ گونه کنترل بهداشتی توسط ارگان‌های ناظر بهداشتی نمی‌توان در فرایند عرضه و ذبح مرغ زنده در سطح شهر داشت.

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه به بیان تبعات دیگر زنده فروشی مرغ پرداخته و گفت: از لحاظ اقتصاد خانوارها خريد مرغ زنده با توجه به افت لاشه و همچنين قيمت فروش براي خانوار گران تر از مرغ بسته بندي بهداشتي تمام مي‌شود و در نتيجه اقتصاد خانوار دچار خسران مي شود.

قنبری افزود: زنده فروشي باعث مي شود سرمايه هاي كلان مصرف شده در راستاي احداث كشتارگاه هاي صنعتي به مخاطره بيفتد و به اقتصاد استان لطمه وارد نماید.

وی با اشاره به اینکه خرید مرغ بهداشتی و بسته‌بندی شده كشتارگاههاي صنعتي زير نظر ذابح شرعي و دكتر دامپزشك ذبح و بسته بندي مي گردد تصریح کرد: گوشت مرغ بسته بندي شده تمام شرايط بهداشتي لازم را دارا مي باشد.

قنبری یادآور شد: كنترل بهداشتي در كشتارگاههاي صنعتي براي مرغ گوشتي به صورت جدي و با توجه به اهميت موضوع در دستور كار روزانه دستگاههاي ناظر بهداشتي از قبيل اداره كل دامپزشكي قرار دارد.

قنبری در پایان افزود: خريد مرغ زنده در معابر و خيابانها به اقتصاد كلان استان به ويژه صنعت مرغ گوشتي، صنایع تبدیلی و تکمیلی و كشتارگاههاي صنعتي ضربه وارد مي كند لذا باید با همدلی و همراهی شهروندان عزیز فرهنگ مصرف مرغ بهداشتي و بسته بندي شده را در جامعه رواج دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار