اگر دانش آموزی به تکالیفش عمل نکند، هم از جانب آموزگار و هم از طرف اولیا مؤاخذه می‌شود، اما مدیرانی که معمولا با احراز سوءمدیریت عزل می‌شوند هیچگاه مورد بازخواست قرار نمی‌گیرند!
کد خبر: ۱۷۷۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱ 08 February 2016
اگر دانش آموزی به تکالیفش عمل نکند، هم از جانب آموزگار و هم از طرف اولیا مؤاخذه می‌شود، اما مدیرانی که معمولا با احراز سوءمدیریت عزل می‌شوند هیچگاه مورد بازخواست قرار نمی‌گیرند!

همه چیز از اینجا آغاز شد؛ معلم، ولی یکی از شاگردانش را احضار کرد که عدم مسئولیت پذیری فرزندش را متذکر شده و توصیه کند به این مهم بیشتر بپردازد.

از قضا پدر دانش‌آموز که از مدیران ارشد بود حسب بهانه معمول و کلیدی "مشغله کاری" طی ارتباط تلفنی پس از خوش و بش و ستایش تعهد و مسئولیت پذیری آقا معلم، از یادآوری تجربه روزهای آغازین پذیرش پست مدیریت و استرس بی‌مورد ناشی از قبول مسئولیت، ادامه داد: "رمز موفقیت یک مدیر در گرو اعتماد به نفس بالاست نه پذیرش مسئولیت."

حال‌‌ گذشته از کم و کیف این روایت که دقیقا از سیستم مدیریتی بی‌بدیل و منحصر به فرد ایرانی حکایت می‌کند، با نگاهی سطحی به اطراف و مقایسه‌ی جایگاه استان با لحاظ منابع، بسترها و قابلیت‌های رشد و توسعه و نیز عقب‌ماندگی غیرعادی از قافله خسته‌ی سایر استان‌ها، خود گواه و گویای مصونیت کامل و عدم پذیرش مسئولیت از جانب مدیران می‌باشد.

از آنجایی‌که تابناک کرمانشاه جایگاه منافع ملی را بسیار فراتر و بالاتر از نیات فردی و جناحی می‌بیند و همواره پایبند عهد و پیمانش با مردم بوده است، باید عرض کنم اگر تمام ناکامی‌ها و از دست رفتن فرصت‌ها را به حساب سوءمدیریت بگذاریم بسیار واقع‌بینانه تر خواهد بود، چراکه توزین و سبک_ سنگین کردن بار گناه افراد منتصب به جناح و جریانی خاص جز زیان و خسارت غیرقابل جبران دستاورد دیگری در پی نخواهد داشت.

از سوی دیگر زوم کردن روی این مسئله مستلزم پاسخگویی همه مدیران در سطوح کلان، میانی و پایین دست از ابتدا تا کنون خواهد بود‌‌‌ که در این صورت پای تک تک افراد ظاهرا بیگناه (مردم) نیز بواسطه اشتباه در انتخاب غلط و نادرست به میان می‌آید، بنابراین پرداختن به این کلاف سردرگم جز گل‌آلود کردن آب و فضاسازی به سود آشفته بازار سوداگران عرصه ثروت و قدرت ولو به قیمت نابودی آب و خاک و مردم پیامد دیگری نخواهد داشت.

همانطوری که در این مقوله بارها تأکید کرده‌ایم یکی از آفات جامعه کلی گویی و عدم صراحت و صداقت در گفتار و تقابل آن با نیات درونی افراد خواه آگاهانه یا ناخودآگاه است که در صورت اثرگذاری، به یقین آن اثر مثبت نخواهد بود.

آنچه را که طی روزها، سال‌ها و بلکه دهه‌های پیش منهای تعطیلات، بطور روزمره شاهد آن بوده‌ایم عزل و نصب رده‌های مختلف مدیران استان و شهرستان‌ها (که اغلب به اتهام عدم کفایت عزل شده‌اند) بوده است، این درحالی است که بدون پرسش و عنوان کردن موارد سوءمدیریت که بی شک تضییع حقوق بخشی از جامعه و یا منافع آحاد مردم را شامل می‌شود، بطور اتوماتیک از زحماتش تقدیر نموده و با وعده بکارگیری و بهره‌مندی از تجارب گرانبهایش در گلستان کردن سایر بخش‌ها، مدال زرین دیگری به سینه‌اش می‌آویزند.


(ع.ط) خالوو ریوار تابناک

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
سيد از كرمانشاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
باسلام ... در پاسخ به تيتر مطلب فوق : هنر چرب زباني / مكر و حيله / سوءاستفاده از بيت المال و به قول قديميا از آب حمام رفيق گرفتن توسط مدير خاطي
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
بزرگترین دلیل سؤء مدیریت در ادارات ما انتساب اشخاص سفارشی وغیر مرتب بوده وهست ،
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
بیاید برای رضای خدا کار کنید مال دنیا برای هیچ کس ماندنی نیست
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۸
بیاید برای رضای خدا کار کنید مال دنیا برای هیچ کس ماندنی نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار