مدیرعامل مجمع خیران سلامت استان کرمانشاه گفت: ۴۲ زمین و ساختمان برای ساخت مرکز بهداشتی و درمانی از سال ۸۷ تاکنون توسط خیرین اهدا شده است.
کد خبر: ۱۷۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵ 01 February 2016
مدیرعامل مجمع خیران سلامت استان کرمانشاه گفت: ۴۲ زمین و ساختمان برای ساخت مرکز بهداشتی و درمانی از سال ۸۷ تاکنون توسط خیرین اهدا شده است.

امیر قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت از سال 85 به عنوان سازمانی مردمی و غیر انتفاعی تأسیس شد، اظهار داشت: این مجمع از سال 87 فعالیت خود را به طور رسمی با منابع مالی شامل هدیه، اعانه و هبه اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از داخلی و خارجی و همچنین موقوفات آغاز کرد.

مدیرعامل مجمع خیران سلامت استان کرمانشاه با اشاره به وظایف این مجمع گفت: احداث، تکمیل، ترمیم و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی استان با تأیید دانشگاه علوم پزشکی و همیاری مردم و همچنین همیاری در اداره و توسعه برنامه‌های مراکز آموزشی، درمانی، تحقیقاتی و پژوهشی با تأیید دانشگاه علوم پزشکی از جمله این وظایف است.

قنبری تلاش در جهت ایجاد هماهنگی و حدت رویه و حمایت معنوی و قانونی از فعالیت‌های خیران در بخش سلامت را از دیگر وظایف مجمع مذکور دانست و افزود: برای شناسایی نیازهای مناطق توسعه نیافته در زمینه‌های بهداشتی، درمانی و اهتمام در جهت رفع آنها پس از تصویب مراجع ذی‌ربط تلاش می‌شود.

وی با بیان اینکه ‌برای شناسایی خیران داخل و خارج کشور و بهره‌گیری از توان بالقوه آنان و تشکیل بانک اطلاعاتی خیران تلاش می‌شود، اظهار کرد: ایجاد شرایط لازم برای معرفی طرح‌های مختلف عام‌المنفعه بهداشتی و درمانی به نیکوکاران جهت تقویت و توسعه طرح‌های لازم، تلاش در جهت و ارائه مشاوره به افراد خیر و نیکوکار در امور بهداشتی، درمانی در جهت تطبیق نیات خیران با نیازهای جامعه از دیگر وظایف مجمع خیران سلامت محسوب می‌شود.

قنبری از اهدا 42 زمین و ساختمان توسط افراد خیر برای ساخت مراکز بهداشتی و درمانی خبر داد و بیان کرد: ار ابتدای فعالیت مجمع تاکنون 18 طرح عمرانی به ارزش 11 میلیارد ریال در این استان اجرا شده است.

وی هزینه تهیه لوازم و تجهیزات پزشکی از جمله تجهیزات تشخیص، درمان و اطاق عمل را 10 میلیارد ریال اعلام و عنوان کرد: برای تهیه لوازم غیر پزشکی برای مراکز درمانی و بهداشتی920 میلیون ریال اعتبار صرف شده است.

مدیرعامل مجمع خیران سلامت استان کرمانشاه به کمک‌های موردی به بیماران اشاره کرده و گفت: برای این افراد که به طور عمده بیماری صعب‌العلاج داشته‌اند در مجموع 400 میلیون ریال به عنوان کمک پرداخت شده است.

وی رئیس هیئت امنای مجمع خیران سلامت استان کرمانشاه را آیت‌الله علما معرفی کرد و افزود: اعضای این هیئت افراد دلسوز جامعه هستند که در عرصه سلامت فعالیت دارند و دیگر افراد علاقه‌مند برای فعالیت در این مجمع می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 1534717994 نزد بانک ملت و به حساب مجمع خیران سلامت واریز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار