معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان از گشت اکیپ طرح سحاب با هدف افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۱۶۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 26 March 2015

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان از گشت اکیپ طرح سحاب با هدف افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش فارس؛ مریم پاک‌بین  با بیان اینکه پست‌های ثابت طرح ملی «ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی 94» در مبادی ورودی و خروجی و میادین اصلی شهرهای استان از 25 اسفندماه دایر شده، از عدم دسترسی مسافرین در برخی مناطق سیاحتی و فرهنگی به فعالان این عرصه در پست‌های این طرح خبر داد.

وی ادامه داد: به منظور رفع این نقیصه در خدمت‌رسانی حداکثری به گردشگران و مسافران نوروزی اجرای طرح سحاب به معنی «سامانه حرکت‌های امدادی و بشردوستانه» در دستور کار قرار گرفت.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: اکیپ‌های گشت سیار سحاب در قالب تیم‌های دونفره پیاده و دوچرخه‌سوار در مکان‌های تفریحی همچون غار علیصدر مبادرت به گشت‌زنی می‌کنند.

وی مشارکت داوطلبانه جوانان در خدمات امدادی و بشردوستانه، سالم‌سازی و ایمن سازی مسافرت هموطنان با رویکرد حفاظت از محیط زیست را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: ارائه خدمات فرهنگی و گردشگری با رویکرد پیشگیری و مراقبتی، خدمات ترویجی آموزشی و اطلاع‌رسانی و خدمات امدادی و ارائه کمک‌های اولیه از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

پاک‌بین با بیان اینکه اعضای اکیپ‌های طرح سحاب از مهارت‌های امداد و کمک‌های اولیه برخوردار بوده و علاوه بر آن مهارت نقشه‌خوانی و جهت‌یابی را نیز دارا هستند، اظهار کرد: هر عضو طرح سحاب، یک کوله‌پشتی مجهز به لوازم و کالاهای ضروری امدادی، بهداشتی و کلاه ایمنی و اقلام فرهنگی، ترویجی و اطلاع‌رسانی شامل بروشورهای راهنمایی مسافرین نوروزی، نقشه مناطق گردشگری، کیسه زباله و... را با خود به همراه دارد.

وی مدت اجرای این طرح را تا پایان تعطیلات نوروزی 94 عنوان کرد و افزود: در طول ایام سال نیز به فراخور مناسبت‌ها و تعطیلات خاص این طرح اجرایی خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار