معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: سوغات‌سراهای کرمانشاه ساماندهی می‌شوند.
کد خبر: ۱۵۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 30 December 2015
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: سوغات‌سراهای کرمانشاه ساماندهی می‌شوند.

علیرضا مرادی بیستونی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی هنری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، در این باره اظهارکرد: متاسفانه اخیرا شاهد راه‌اندازی تعدادی سوغات‌سرای بدون مجوز و با شکل و شمایل بسیار نامناسب در مبادی ورودی و خروجی شهر به ویژه در مسیر کرمانشاه به بیستون هستیم.

وی ادامه داد: اغلب این سوغات‌سراها مجوز لازم را ندارند و بدون نظارت‌های بهداشتی اقدام به تهیه و توزیع سوغات کرمانشاه به ویژه نان برنجی می‌کنند و نان برنجی‌های بسیار بی‌کیفیت و غالبا غیربهداشتی به مسافرین عرضه می‌کنند.

معاون گردشگری استان کرمانشاه گفت: نان‌برنجی اصلی‌ترین سوغات استان کرمانشاه است و بسیاری از مسافرین و گردشگران، کرمانشاه را بیشتر از آنکه با تاق‌بستان و بیستونش بشناسند با نان‌برنجی‌های خوشمزه‌اش می شناسند، بنابراین نباید اجازه دهیم که این سوغات ارزشمند به صورتی بی‌کیفیت به مسافرین و گردشگران عرضه شود.

مرادی بیستونی تصریح کرد: متاسفانه اخیرا شاهدیم که این سوغات ناب کرمانشاه توسط کارگاه‌های زیرزمینی و عمدتا غیرمجاز تولید شده و توسط وانت‌ها در مبادی ورودی و خروجی شهر به فروش می‌رسد که این اقدام چهره بسیار زشتی به کرمانشاه و سوغاتش داده است.

این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: به عنوان مثال سوهان سوغات قم است، آیا در مسیرهای ورودی و خروجی شهر قم وانتی دیده می شود که سوغات بی‌کیفیت بفروشد، درحالیکه در این مسیرها سوغات سراهای بسیار شیک و زیبایی وجود دارند.

وی تاکید کرد: نباید برای سودهای اندک کوتاه مدت این برند کرمانشاه را از دست بدهیم.

مرادی بیستونی با تاکید بر ساماندهی سوغات‌سراهای کرمانشاه، اظهارکرد: از اتاق اصناف استان کرمانشاه انتظار می‌رود که نظارت بیشتری بر عملکرد این سوغات‌سراها داشته باشند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در نظر داریم با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی مربوطه اقدام به ساماندهی این سوغات‌سراها کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار