دبیر اجرایی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از برگزاری 121 محفل انس با قرآن و اعزام 540 کاروان قرآنی به این دوره از مسابقات خبر داد.
کد خبر: ۱۵۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ 25 December 2015
دبیر اجرایی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از برگزاری 121 محفل انس با قرآن و اعزام 540 کاروان قرآنی به این دوره از مسابقات خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین قبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در مورد میزبانی استان کرمانشاه در این دوره از مسابقات اظهار کرد: خداوند را شاکر و سپاس‌گزاریم که خوان پرنعمت و با برکت قرآن کریم در این استان پرافتخار گسترده شد تا همگان بتوانند از نورانیت و فضای معنوی ایجاد شده بهره‌مند شوند؛ جای شکرگزاری است که این توفیق شامل حال ما شده که کوچکترین نقش را در برپایی این رویداد بزرگ قرآنی ایفا کنیم.

وی بیان داشت: به لطف الهی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن با شکوه هرچه تمام تر در استان کرمانشاه به سرانجام رسید و برگزاری این رویداد بزرگ و عظیم قرآنی که به اذعان ناظران و داوران و متسابقین، مدعوین و نخبگان قرآنی حاضر در مکان برگزاری مسابقات یکی از پربارترین و بهترین مسابقات در نوع خود بود که حاصل تلاش شبانه‌روزی 276 نفر از عوامل اجرایی با تشکیل 73 جلسه سنگین و 513 مصوبه بود.

دبیر اجرایی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بیان داشت: زمان برگزاری این رویداد بزرگ و عظیم قرآنی و مسابقات به منظور بهره ‌مندی حداکثری مردم استان کرمانشاه از این رخداد مهم برنامه‌های قرآنی در اقسا نقاط استان اجرا شد.

قبادی از برگزاری 121 محفل انس با قرآن کریم و عترت با حضور 5 قاری برجسته کشوری و یک قاری بین‌المللی دنیای اسلام از پاکستان، گروه‌های تواشیح، سخنرانان برجسته کشوری و... و 34 کارگاه آموزشی برای اقشار مختلف مردم در شهرستان‌های تابعه در کنار این مسابقات خبر داد.

وی برپایی بیش از 500 متر مربع نمایشگاه با 26 غرفه برای ارائه خدمات قرآنی به مدعوین، کتابت جزء سی‌ام قرآن کریم توسط 23 نفر از اساتید خوشنویسی استان و اهدای آن به مسابقات، رونمایی از کتاب مهاجران الی‌الله، تجلیل از خانواده قاریان درگذشته در فاجعه منا، حضور عالی‌رتبه عتبه عباسیه(ع) در مراسم افتتاحیه و اهدای آن پرچم مطهر حرم مطهر حضرت عباس (ع) به سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را از جمله برنامه‌های این دوره از مسابقات عنوان کرد.

دبیر اجرایی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تصریح کرد: 540 کاروان قرآنی با حضور 12 هزار نفر برای حضور در سالن‌های برگزاری مسابقات به صورت سازماندهی شده اعزام شدند.

قبادی همچنین از بازدید بیش از 2 هزار و 500 کودک از غرفه‌های ویژه کودکان در نمایشگاه‌های دایر شده پیرامون محل برگزاری مسابقات با حضور اساتید مجرب حوزه کودکان و اجرای برنامه‌های قرآنی و مذهبی برای آنها خبر داد.

به گفته وی، فضاسازی و تبلیغات شهری توسط کمیته عمومی ستاد معین مسابقات، پرده‌برداری از یادمان سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قران کریم در پارک مهاجران، تغییر نام بوستان شهر به بوستان مهاجران به یاد و نام قاریان مهاجر الی‌الله در فاجعه منا از دیگر اقدامات اجرای این مسابقات بوده است.

دبیر اجرایی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استقرار اکیپ استقبال در فرودگاه و ترمینال شهر کرمانشاه برای استقبال از 623 نفر متسابق و بیش از 250 نفر از میهمانان سازمانی، صدا و سیما، اساتید، داوران، خبرنگاران و... را از دیگر اقدامات برشمرد.

قبادی به پذیرش و اسکان تمام متسابقین و مهمانان خارج از استان اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی برای پذیرایی مدعوین حاضر در سالن برگزاری مسابقات و تهیه بسته ویژه سوغات کرمانشاه برای تقدیم به میهمانان صورت گرفت.

وی دایر کردن ستاد اطلاع‌رسانی مسابقات با حضور خبرنگاران، ساخت استودیو ویژه شبکه قرآن و سیمای مرکز کرمانشاه و عوامل ویژه رادیو قرآن برای پخش مسابقات را از سایر اقدامات عنوان کرد و افزود: تلاش شبانه‌روزی و طاقت‌فرسایی برای حفظ نظم و امنیت هرچه مطلوب‌تر برگزار کردن مسابقات صورت گرفت.

دبیر اجرایی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به اجرای کامل و مطلوب وظایف محوله به کارگروه فناوری و انفورماتیک این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: نصب دکور دیجیتال به متراژ 60 مترمربع برای نخستین‌بار، شفاهی برگزار کردن مسابقات معارف قرآن کریم و الکترونیکی شدن داوری‌ها از تفاوت‌های این دوره از مسابقات با دوره‌های پیشین بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار