معاون مهندسی پدافندغیرعامل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوشکن سهند به همت نیروی دریایی ارتش درماه های آینده راه اندازی می شود واکنون نیروی دریایی ارتش ایران نیرویی راهبردی است.
کد خبر: ۱۳۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱ 28 November 2015
معاون مهندسی پدافندغیرعامل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوشکن سهند به همت نیروی دریایی ارتش درماه های آینده راه اندازی می شود واکنون نیروی دریایی ارتش ایران نیرویی راهبردی است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار سید کاظم جاسمی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته در کرمانشاه با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: در ماه های آینده خبر راه اندازی ناوشکن سهند با دستان توانمند نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را خواهیم داد.

امیر دریادار جاسمی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، نیروی دریایی را نیرویی علمی، سیاسی، بین المللی ، نظامی دانست و گفت: در بعد علمی بالاترین سطح فناوری در ناوشکن های زیردریایی های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، در بعد بین المللی تا ۵۰ کیلومتر بعد از سواحل فاصله گرفته می شود و نیروی دریایی در حوزه بین الملل فعالیت می کند چرا که نیروی دریایی تابع قوانین بین المللی و قوانین دریایی است.

وی در ادامه افزود: نیروی دریایی ارتش پرچم جمهوری اسلامی ایران را با اعزام ۳۷ ناوگروه به دریاهای آزاد به اهتزاز در آورده است.

وی افزود: ناوگروه متشکل از ناو لوجستیکی شامل تمام مهمات و تدارکات و ناوشکن و ناوچه است و جهت انجام ماموریت های ۹۰ تا ۱۲۰ روز در طولانی ترین منطقه که خطر دزدان دریایی است اعزام و از خطوط کشتیرانی دفاع می کنند.

معاون مهندسی پدافند غیر عامل نیروی دریایی ارتش به اقتدار و توانمندی نیروی دریایی ایران اشاره کرد و گفت: بسیاری از ابرقدرت ها کشتی های تدارکاتی آنان توسط دزدان دریایی مورد حمله قرار گرفته اما تاکنون در جمهوری اسلامی ایران هیچ موردی از حمله دزدان دریایی به کشتی هایمان را نداشتیم و حتی به کشورهای ابرقدرت نیز کمک کردیم چراکه نیروی دریایی تابع شرایط بین المللی است.

دریادار جاسمی به بعد سیاسی نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و افزود: نیروی دریایی در کشورهای دیگر به مثابه وزارت خارجه عمل می کند و نیروی دریایی و شناورهای دریایی در منطقه جنوب هندوستان و شمال سومالی به وسعت ۲ میلیون کیلومتر با ۳۷ ناوگروه حضور دارند.

امیر دریادار جاسمی افزود: از زمان حفظ خطوط مواصلاتی تا کنون از سه هزار کشتی در مقابل دزدان دریایی محافظت شده است و به تعبیر مقام معظم رهبری نیروی دریایی امروز نیرویی راهبردی است و وسط میدان است و به هیچ عنوان نیرویی حاشیه ای به شمار نمی آید.

معاون مهندسی پدافند غیرعامل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نیروی دریایی برای انتقال فرهنگ به دریاهای آزاد اعزام می شود، افزود: با دست توانمند نیروی دریایی ایران و با کمک متخصصان وزارت دفاع و ۱۲۰ دانشگاه داخلی حوزه تخصصی دریاها ناو جماران ساخته شد که این ناو با سه هزار کیلومتر مشغول انجام ماموریت می باشد و همچنین ناو دماوند در حوزه دریای شمال ساخته و راه اندازی شد و تا ماه های اینده خبر راه اندازی ناوشکن سهند را به ملت شریف جمهوری اسلامی ایران خواهیم داد.

معاون مهندسی پدافندغیرعامل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بابیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جزو ۱۳ کشور تولیدکننده شناورهای سنگین و رزمی است، گفت: نیروی دریای ارتش ما نیروهای قوی و توانمندی هستند و  گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستیم.

وی با بیان اینکه مقام عظمای ولایت با دوراندیشی و آینده نگری یگان ها و اشخاص حقیقی و حقوقی را مورد خطاب قرار خواهند داد، گفت: مقام معظم رهبری خطاب به نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران فرمودند منطقه و دریای عمان را در مشت خود بگیرید.

دریادار جاسمی به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با پرسنل نیروی دریای ارتش در سال ۸۶ اشاره کرد و گفت: برهه ای از آن دوران ۸ سال دفاع مقدس اتفاقات خوبی در حوزه نیروی دریایی شاهد بودیم همگان ماجرای ناوچه پیکان را می دانستند اما  عده بسیاری ماجرای اسکورت کشتی های نفتی را نمی دانند آن زمان همه چیز به نفت بسته بود و نیروی دریایی تحرک و موجودیت و جوهر خود را نشان داد.

وی با تبریک هفته بسیج به بیان بخشی از توانمندی نیروی دریای ارتش در دوران دفاع مقدس پرداخت و افزود: نیروی دریایی ما در نخستین عملیات خود علیه ارتش بعث عراق در عملیات مروارید وارد عرصه شد و نیز  در دفاع از مرزهای آبی، سکوها، مبارزه با استکبار، اسکورت کشتی ها و شناورهای نفتی، عملیات ثامن الائمه، بیت المقدس و  والفجر ۸ حضور  داشت.

دریادار جاسمی عملیات مروارید را از مهمترین عملیات های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران ۸ سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: در این عملیات نخستین پیروزی پس از گذشت ۶۷ روز از شروع جنگ بدست آمد و شکست مفتضحانه به هیمنه پوشالی رژیم بعثی عراق وارد کردیم و با انهدام سکوهای البکر و الامیه که محل صادرات نفت عراق بود نیروی دریایی عراق محاصره شد.

معاون مهندسی پدافندغیرعامل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در عملیات مروارید عملا صادرات نفتی و تجاری عراق متوقف شد و واردات نیز کنترل شده بود و قطع خطوط مواصلات دریایی، دفاع از مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران نشان از توانمندی دریایی ارتش ما به کشورهای جهان و منطقه در آن دوران بود.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب نیز با توجه به اینکه قبلا هدایت تجهیزات شناور ما بر عهده مستشاران خارجی بود این مهم به عهده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران گذاشته شد و با آگاهی کامل و آینده نگری  تمام نیروها و شناور را از خرمشهر خارج و در بندر امام ناوگروه ۴۲۱ رزمی را تشکیل دادیم.

امیر دریادار جاسمی با تاکید بر اینکه نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس سیادت دریایی خود را حفظ کرد اظهار کرد: در عملیات حفاظت با توجه به اینکه بیش از صد در صد نفت ما از طریق دریا صادر می شد و نیز ۹۰ درصد اقلام مورد نیاز کشور و واردات ما از حوزه دریا بود بااقتدار ظاهر شدیم.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس بیش از ۱۰ هزار کشتی پهلوگیری کردند و تعداد ۲۵۰ کشتی ما مورد هدف دشمن قرار گرفت که از این ۲۵۰ کشتی تنها ۱۰ درصد غرق شد و این مهم در عملیات های دفاع مقدس باورنکردنی است.

امیر دریادار جاسمی بیان کرد: امام راحل(ره) در فروردین سال ۶۸ فرمودند نیروی دریایی همچون سایر نیروها در مرزهای آبی ماچون نگینی درخشان است و بر عرشه کشتی با افتخار و پرصلابت ایستاده است و ما این فرمایش امام راحل(ره) را به عنوان یک سند زرین و دستاورد بزرگ انقلاب حفظ خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار