نشست رونمایی از پوستر همایش بین‌المللی «الگوی تحقق محله اسلامی مسجد محور» برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۹۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷ 10 June 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، ظهر امروز (شنبه) نشست رونمایی از پوستر همایش بین‌المللی «الگوی تحقق محله اسلامی مسجد محور» کرمانشاه در دفتر امام جمعه کرمانشاه، با حضور آیت‌الله مصطفی علما، ابوذر انوری فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

آیت الله مصطفی علما با اشاره به ضرورتِ محور قراردادن مساجد و ورودِ مردم به عرصه‌های مختلفِ محلات، اظهار کرد: بزرگان و علما در گذشته در بسیاری از امور محلات تصمیم گیرنده بودند و مسجد محور این تصمیم‌گیری‌ها بود که امروز تا حدی از این روش فاصله گرفتیم.

وی افزود: در همین راستا امام خمینی (ره) فرمود‌: مسجد سنگر است، امام علی (ع) هم تمام احکام خود را در مسجد کوفه صادر می‌کردند و وزارتخانه‌های کنونی در زمان پیامبر اسلام همان مسجد بود.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: در زمینه ورود مردم به اداره کار‌های محلات اقدامات بسیاری می‌توان انجام داد چنانکه در گذشته هم مردم خودشان وارد عمل می‌شدند.

وی تاکید کرد: اگر مردم را به این امور وارد کنیم به نوعی نیاز به بودجه‌های دولتی در این زمینه کمتر و کار به نحو احسنت انجام می‌شود.


سپردن کار‌ها به مردم با پشتیبانی دستگاه‌ها، هدفِ اجرای این همایش


ابوذر انوری در ادامه این نشست با بیان اینکه «همایش الگوی تحقق محله اسلامی مسجد محور» نخستین بار است که در کشور اجرا می‌شود، اظهار کرد: باید مساجد را به سنگر سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و علمی تبدیل کنیم.

وی افزود: در این همایش برای ٢۵ مسجد و محله با محوریت امام جماعت تا پایان سال برنامه‌ریزی می‌شود و در پی این همایش محلات ما اسلامی شده و قرارگاه‌های مختلف در این محلات مستقر شوند.

فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه تصریح کرد: در اجرای برنامه‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و رسانه‌ای در محله بر نقش مسجد و خانواده تاکید شده و قرار است از این پس اجرای برنامه‌ها و طرح مشکلات در مساجد باشد.

وی گفت: چهار محور در این همایش مورد توجه است که شامل ارائه مقالات، مستند ١٠٠ ثانیه‌ای، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و تصاویر است.

به گفته انوری هدف از اجرای این همایش بین‌المللی این است که کار را به دست مردم بدهیم و به نوعی ازمردم برای مردم باشد، دستگاه‌ها هم نقش پشتیبانی را ایفا می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار